Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Suikerbiet melasse destilleren @kena1979 heel mooi zoals brouwland dat verteld en ook de temperatuur en p.h komen overeen met wat de bedoeling met amylase enzym . En praten dan over voornamelijk het omzetten van zetmeel zoals in gr... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Suikerbiet melasse destilleren @kena1979 als enzym moet je denkem aan invertase enzym. Wijnsteenzuur of Citroen zuur 8n beginsel en zwavelzuur kun je met kleinere hoeveelheden in later stadium toevoegen . Suikerboet melasse kun je ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Suikerbiet melasse destilleren @kena1979 bitterzout is bij voldoende gist en dap overbodig en kan ave rechts werken . Een start SG boven 1090 is voor de meeste gisten te zwaar en kan gist doen afsterven . Tegelijk verschillende gis... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @mccorner een 30 j oude metaxa vind ik zelf ook lekkerder dan een remy martin xo . fruitiger |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @mccorner alles eerst is voor metaxa de keuze uit druiven anders dan voor een cognac . Onder andere de muskaat druif , savatiano , sultanina zijn belangrijke smaakmakers van de metaxa . Dan is oo... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist . O.a .De traditionele kloosterlikeuren en hoewel metaxa wat ondergeschoven is is deze complexer dan een cognac . Dat geeft Meer uitdaging dan de basis routine drankjes maken als whiskey , ... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist de recepten met melasse en whiskey zijn er wel in de boekjes maar daarmee bezig blijf je hangen in de whiskey en whiskey achtigen. Dan is het leuker om tijd te besteden door met comple... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist molasse is volgens afspraak niet mogelijk te gebruiken in whiskey en bourbon deze moeten uit granen gemaakt .maar er zijn de aanverwanten zoals sourmash whiskey ' s en bourbons waarvan ee... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist na maischen zou je andere esters krijgen en ook afbreken |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @theresa nee je breekt juist de enzym werking af die bij whiskey beslag nodig is . Je kunt bij een dergelijk beslag dan beter de sourmash methode volgen . Je gebruikt dan stofffen die meer eigen zijn ... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: professionele moderne " dunder " @theresa nee niet gebruiken bij whiskey beslag ! Wil je gebruikmaken van extra zuren en bacteriën kun je beter de sourmash methode volgen. |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Mancave overpeinzingen @lambik ik zie vaker dat het borrelen wordt gezien als indicatie maar dat is niet een goede leidraad. Vaak staan die dingen al stil ondanks dat er nog gisting is. Minime lekjes bijvoorbeeld langs het... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Mancave overpeinzingen @lambik ja zo kun je het zien . Maar ik gebruik die plastic dingen niet . Niet vanwege het gebubbel maar ze zijn kwetsbaar Broed nesten van bacteriën . Slecht schoon te maken dus je moet ze eigenlijk... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Mancave overpeinzingen @rumo vraag een krachtstroom aansluiting aan omdat je b.v. een andere kookplaat wil. Dan wordt het kostenloos veranderd |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Mancave overpeinzingen @rumo je heb toch onder de meter 3 x 35 Amp hoofdzekering zitten? Of jeb je maar 1 hoofdzekering ? |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |