Forum antwoorden aangemaakt

RE: Mancave overpeinzingen

@rumo enige wat soms de vrouw lastig vind is als ik een paar dagen een paar gisttonnen in bijkeuken heb . Maar ze vind het lelijk / rommelig. ( Ik gebruik gee waterslotjes dus onnodig geluid is er n...

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden

@mccorner als ik rust wil pak ik een van de motoren en ga ik een stuk rijden . Of ga in schuur of naar loods ik heb een frame gebouwd en moet een motor worden. Dat geeft rust. .

4 jaar geleden

@mccorner ik ben baas is mijn huis. Ik laat mij niet verbannen tot een mancave. Als ik wil destilleren of iets bereiden doe ik dat waar het op dat moment het meest praktisch is . 😄

4 jaar geleden
RE: professionele moderne " dunder "

@rumo ik ben nu eerst bezig met graan naar mout. Ik ga zometeen naar molen Burdaard wat bijhalen ik heb iets te kort voor 10 liter whiskey . ( Ik heb afgelopen weekend 6 liter van mijn voorraad wegg...

4 jaar geleden
RE: Mashvräag

@peter2904 waterslot is niet een echte indicator maar een onluchter /stankafsluiter .Dus het niet meer borrelen is geen vast gegeven om van uit te gaan Je zal dus even moeten checken of er verder gee...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: professionele moderne " dunder "

Ik kan weer wat aan de slag Vandaag pakket uit Engeland. Na 3 jaar weer nieuwe voorraad " moderne Dunder " / dunder vervanger / dunder extract . (Beetje veel maar ik heb wel paar liefhebbers.) Voorde...

4 jaar geleden
RE: Mash vraag

@thetis bij. Een gezonder vergisting zal een ph 1 a 1.2 punt zaken . Dat is noemaal. . Wanneer je meer foezels , vezels en etherische oliën in de ketel hebt zal er ook meer aroma overkomen dan wanneer...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@thetis paar kook steentje onderin dan moet het goedkomen . Ik weet niet wat voor gist je gebruikt maar ga uit van 18 tot 21 dagen .

In forum Recepten

4 jaar geleden

@thetis je zet het net 5 cm onder water . Ja je kunt het in kookzak het beste afstoken. 7 dagen gisten is weinig . Het zou zonde van het fruit zijn als je er een turbo gist in doet. .

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

@alchemist als er vluchtende kuddes vee bij jou voorbij rennen weet je waar ze vandaan komen.

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist helaas ben ik wegens bijna droog staan van vaatje zelf ook genoodzaakt een paar turfmopjes op te halen om toch weer wat mout te gaan maken. 12 kilo gerst en 6 kilo tarwe inmiddels acht...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist. Bedankt voor de credits maar ik ben niet bedenker van gebruik van grondwater / veenwater . ik ben meer Verbaast dat het weinig gebruikt wordt. Het is van oudsher omschreven dat eigenscha...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Bubble plate kolom.

@johnnieboy toets op google in : vavor stookketel . Dan vind je ketels

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Witte wijndruiven concentraat ervaringen mogen hier

@moonshiner79 de snelheid van gisten lun je afremmen door op lagere temperatuur te gisten . Ph van 4.2 - 3.8 is prima. Nu bij 5,5 is geen probleem en zal niet nadelig zijn in smaak. De kristallen ...

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Zelf mout roken!?

@alchemist het is niet zozeer de tijd van 3 uur maar 3 uur in een weber bbq met deksel .. Een bbq met deksel wordt gauw heet .

In forum Stookforum

4 jaar geleden
Pagina 184 / 729