Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist grote kans dat de red star de andere gist omzeep helpt |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Zelf mout roken!? @johnny als het inderdaad maar niet te droog is zo het prima wat langer liggen maar Als het te veel verstikt krijg je " soort teer afzetting " plakkerig vettig . dat is niet prettig in smaak .tanig ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist red star is bijna overal geschikt maar Het geeft iets aardse tonen mee . Voor de frise likeuren zou ik het niet gebruiken. Het wordt veel gebruikt omdat het relatief goedkoop is , het we... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist mais is kwestie van wennen. De red star dady is een van de sterkste distillers gisten die er is . ( Als je het in zee gooit vergisten de onderzeeër s zelfs vermoed ik 😂😂) Bi... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Zelf mout roken!? @johnny heeft het 3 uur gegloeid of heb je 3 uur de mout er boven gehad ? Zorg altijd dat de droging gelijkmatig is en laat haal de mout van de rook wanneer het droog is. Dus niet wanneer het droog ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Mash vraag @thetis er zijn mensen die enzymen gebruiken maar even de kook erover werkt prima. . SN 9 is ook bruikbaar . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist voor jou nog een hele Quest dat ene te vinden. ,🤔 . Dat is het verschil waarom ik het geen uitdaging meer vind ogen dicht oude routine en er staat weer een ding als de " mind fuck" |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist de whiskey die jij ook waardeerde . Die met opschrift "mind fuck . " Misschien toch weer die bij maken . Die i uit het grote vat werd ook gewaardeerd Daarvan heb ik wat uitgedeeld . Ach ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist de whiskey die jij ook waardeerde . Die met opschrift "mind fuck . " Misschien toch weer die bij maken . Die i uit het grote vat werd ook gewaardeerd Daarvan heb ik wat uitgedeeld . Ach ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist wees gerust hier ook geen maischen vandaag. Dus voel je niet bezwaart . Door omstandigheden zal ik wel genoodzaakt zijn binnekort weer een beetje whiskey in elkaar te flanze . Zaterdag 6 l... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Zelf mout roken!? @erika als het te los is dan brand het snel op . Het moet smeulen . De hoeveelheid hangt af hoeveel mout je wil eesten , hoe zwaar je wil dat de rook inwerkt . De hitte die je nodig hebt . De bouw van... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Mash vraag @thetis vers is prima maar bevat veel water. . Als je ze iets indroogt zal je Minder volume hebben met iets meer sg . Als je ketel inhoud genoeg heb dan kun je ook zo gebruiken. |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum Waterslot @concha misschien doet hij rum in water slot om een ander geurtje in huis te krijgen. Waterslot is niet meer dan stank afsluiter en zorgt dat er geen rommel of beestjes in de gistton vallen . ( Ik g... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Zelf mout roken!? @alchemist dar is een niet geperst blok maar van zichzelf een dicht stuctuur lijkt mij een goed bruikbaar turf . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Mash vraag @thetis her beste is een wijngist. Je kunt ook de fermentis fd 3 of co16 gebruiken. Gebruik je verse bes laat ze indrogen en gebruik zo weinig mogelijk suiker. Bessen hebben zelf al zwakke aroma's ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |