Forum antwoorden aangemaakt

RE: Gist zelf maken !

Een simpel oude manier van gisting opwekken . Mout koken in water. Hoeveelheid water is wat de mout kan opnemen .  IMG_20211010_131634667.jpg

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Website met Amerikaanse recepten

@thekid weet je zeker dat de acetaat lucht nog niet aanwezig was in de stookwijn ? Meestal is de herkomst al daar aanwezig . Vaak een fout in vergisting of ook te lang laten staan na gisting voor afs...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Nieuw op het forum

P.s. De Amerikaanse vorm van absinth is trouwens de simpelste manier om een blanche te maken . maar de bakermat van goede drank is toch europa en het midden oosten . Oude Amerikaanse drank recepten z...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Kookstenen kookzak of niet

@haak gebruik van een kookzak is nooit Verkeerd . Voor pruimen Stoken is 80 cm zeker niet echt handig .

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@matson beginsel voor elke hobby / thuis destilleerder is weten een basis alcohol te maken uit graan . In topic " Recept voor neutrale graanalcohol gezocht " vind je voorbeelden. Ja het is zeker moge...

5 jaar geleden

@haak wat heb je voor ketel waarin je gaat Stoken ? En waarom een kolom op de ketel ?

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@haak als je stenen onderin doet als soort afstand houder en daar de kookzak oplegt is natuurlijk een goed plan De kookstenen zorgen ook voor meer werveling , verminderen kans op overkoken , geven do...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Vlaams Rood

@wiliam het werken met mout om daar gist oo te kweken is al zeer oud. Deze oude manier om gist te maken was dat men nam ketel water hierin mengde men mout 2 :1 met hop bellen en of men gebruikte e...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

5 jaar geleden

alcohol uit suiker te gebruiken voor absinth is ongeveer hetzelfde als een bad nemen in het water waar de sokken van het nederlands elftal in is gewassen na een van hun verloren wedstrijden . Het suik...

5 jaar geleden

Welkom op het forum . Leuk dat absinth je interesse is . Inderdaad zoals alchemist zegt heb ik klein beetje ervaring met absinth het is juist Een van de dranken die ik al vanaf dat ik begon zo een 40j...

5 jaar geleden
RE: Onze eerste Hongaarse Palinka

@nieuwersluis-stookt . Ja je kunt versnellen maar Gist moet in zijn normale milieu zijn werk doen. Ga je forceren om te versnellen kun je juist nog meer problemen krijgen . Het is nooit verstandig te...

5 jaar geleden
RE: Welke set: T500 reflux & Alambiek OF Spaanse alambiek met reflux

@moonshiner79 als je voor volle smaken gaat en betrouwbaarheid en iets wat leven mee gaat zou ik absoluut een alambiek adviezeren . De t500 is leuk voor hoog alcohol en het apparaat met een koperen he...

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden
RE: Appelpulp persen

@lambik de meeste zakken toch naar beneden . Je vind ook een drap laagje onder in . Met destilatie lrijg je ook nagenieg niets.van de restanten mee. Meeste gevaar zit dat mensen te lang laten staan t...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Onze eerste Hongaarse Palinka

@nieuwersluis-stookt is het schimmel of kaam . Zolang het wit of grijs is is geen probleem je kunt heel voorzichtig afscheppen maar als nog maar een paar dagen te gaan is niet meteen een probleem . w...

5 jaar geleden
RE: Appelpulp persen

@lambik je perst voor vergisten of na niet tijdens. .

In forum Stookforum

5 jaar geleden
Pagina 223 / 730