Forum antwoorden aangemaakt

RE: pompoenen

@slokje poempoen kun je weinig mee op zich zelf. Je kunt het wel met een ander product mee vergisten . Een bijvoorbeeld is met tomaten of mispels .

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Eerste testrun met goedkope lidlwijn

@petrus als je met een potstill of Alambiek een cognac / brandy of soortgelijk wil maken dan stook je de wijn ( met pulp ) uit dus gewoon met voor en naloop. Het midden loop deel is dan oogehoogt in ...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@petrus ik werk thuis ook met klein maar ook help ik wel bij een bedrijfje daar staan paar grote ketels waaronder een een Armagnac ketel en een charantaise . Daar gaat inderdaad een minimaale in ...

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@petrus opbouw ,temperatuur beheer en het wordt ruim uitgestookt waardoor er veel bijproducten in zit. Met alambiek zal je ook moeten doorgaan met stoken tot ongeveer een 3e deel is opgevangen van ...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Gist zelf maken !

@alchemist vrij normaal na 6 dagen voor een goed vergistend mais ,rogge mout beslag .

In forum Gist vragen

5 jaar geleden

Na 6 dagen .  IMG_20211002_175518608.jpg

In forum Gist vragen

5 jaar geleden

@alchemist en zo ziet het er op de 6e dag uit met het gist .  IMG_20211002_174420411.jpg

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds

Vorderingen inmiddels de 6e dag .  IMG_20211002_175518608.jpg

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden
RE: Gewoon ouderwets werkt nog steeds

@johnny ik heb meer reacties van interrese gehad betreft de sourmash . Het eerste deel van de bourbon en stoken ervan is voor de meeste wel bekend dus dat laat ik voor wat het is het sourmash deel e...

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden

@alchemist hand Matig brouwen of grainfather ? ( Handmatig meer controle en inzicht , net zo snel en geen kans op storingen ,😃

In forum Gist vragen

5 jaar geleden

@alchemist nieuwe uitdaging met volle smaak uitkomst.

In forum Gist vragen

5 jaar geleden

@alchemist als 3 x zo groot is is hij nu ook klaar om te gebruiken . Het gevormde korstje haal je weg en gebruik het binnenste soppige deel. Je kunt het in 2 delen zodat je een deel opnieuw kunt opz...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden

@alchemist zie zo moeilijk is het niet . Hoe lukt het met het deel in de deegbol inmiddels ?

In forum Gist vragen

5 jaar geleden

Even een aanvulling die ik al meerdere keren via chat en apps heb gedeeld. : Neem wat bladgroente of wittekool maak dit wat vochtig en doe het in pot sluit deze met rubber handschoen of gebruik een z...

In forum Gist vragen

5 jaar geleden
RE: Rum mash

@thetis er zijn meerdere manieren goed om af te stoken . Hangt af ook van hoe de ketel functioneerd en wat voor ketel type je hebt . daarop pas je methode aan b.v. je stookt de eerste overhaal tot ...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
Pagina 225 / 730