Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: CO2 verwijderen @stookje als er n9g levend gist is mag je nooit zuurstof erin roeren. Dan gaat gist over op deling , azijnzuur produceren en ook een beetje co2 weer . Co2 raak je kwijt door de stookwijn niet te koud ... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: aanlengen met (gedestilleerd?) water Als er een bui is geweest is de fijnstof uit de lucht. De 2e bui geeft prachtig regenwater. ,( De laatste dagen zitten we dus goed ,) en ook wel water is bruikbaar. Let wel op dat het water wat je... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @mccorner er zijn diverse opties. Je heb 600 gr mout dus daar kan 5 , 4 kilo gerst of tarwe op . Of mengsel van beide . Gist je op de graan zit je op totaal ongeveer 25 liter (In 25 liter ongevee... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Iemand parrot te koop? @bramh Let wel op met een parrot dat je in jou finale overhaal geen goede scheiding voorloop en naloop kunt maken omdat de vloeistof in parrot mengt c.q . Uitstoom achter loopt . Leuke catchet maar ni... |
In forum Vraag en aanbod |
5 jaar geleden |
|
RE: Startende stoker @wjm welkom en veel plezier op dit forum . Er zullen vast velen zijn die je ook wat kunnen opweg helpen .Mouten ,maischen en whiskey maken zijn van vroeger al de basis vaardigheden voor de beginnend... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Beerenburg minder bitter maken @eenbergeric zomaar een paar . ongelijkheden: munt , anijs , honing , veenbes , eucalyptus, mirre , Curaçao schil , roos blad . |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
5 jaar geleden |
|
RE: Geen gespetter tijdens destilleren Raar 8757594447_f3a4ac767e_b.jpg |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Geen gespetter tijdens destilleren Gebruik bij moonshiners Screenshot_20210730-0909182.png |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Stookwijn zonder gistvoeding en citroenzuur @bramh klaringsmiddel en actief kool gebruik je voor correctie's en nacorrecties !!! bij een goede stookwijn / wash van goede grondstoffen en gebruik van een goed werkende stookketel zijn actief koo... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Kruiden mixen na het macereren. Je kunt potjes mixen inderdaad en op die manier kijken wat mogelijk is . Let op de lijst uit topic 2019 . Is niet compleet . Percentages waarop gemacereerd wordt kan verschillen i.v.m. temperatuur , ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen? Ik stel niks voor. Wel wil ik iets over mijzelf vertellen. Mogelijk interesseert het iemand @zegmaarbert sulfiet en zwavel kun je verminderen . Of oxideren . behandeling met natronloog en met ph nacorrecties en opnieuw overhalen .Ook zilverchloride en calsium , waterstofsulfide , en ijzer ... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Stookwijn zonder gistvoeding en citroenzuur @grad hoeveelheid gist is niet evenredig deelbaar met het aantal liters. Als de verhouding gaat zelfs omhoog bij lager aantal liters . Dit is om een goede start te krijgen met voldoende cellen. . A... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Kruiden mixen na het macereren. @stephan let wel op het is niet compleet . maar er horen ook nog een paar pagina's bij. Welke vorm gebruik je van macereren . Op welke temperatuur macereer je ? Hoe lang ga je macereren ? Is het voor... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Kruiden mixen na het macereren. @stephan niet alle smaken passen bij elkaar . Je kunt ze na de tijd ook bij elkaar voegen . Maar je kunt ook van de kruiden appart een extraxt maken |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen @mechkoek bij een goed werkende ketel zal het percentage heel lang op zelfde hoogte blijven . Zodra percentage begint te zakken ga je kijken naar helderheid , geur en smaak. . Zodra de smaak keert st... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |