Forum antwoorden aangemaakt

RE: Robbert's Tiny Projects

@lemmy het wordt raspberry Gin of wel een Bombay gin uit de tiny .

In forum Recepten

3 jaar geleden

Foto hint voor komende tiny . Nog even wachten dan kan de pluk en tiny beginnen  braam.jpg

In forum Recepten

3 jaar geleden
RE: Nieuw nieuw nieuw

@jukky welkom hier. Met alambiek kun je veel kanten uit. Ook goed toestel om op te leren . Gewoon beginnen met de simpele drankjes zoals whiskey, rum en jenever. Dan komen de meer exclusieve likeurtj...

In forum Stel je even voor...

3 jaar geleden
RE: welke ketel als starter?

@sylvia1985 voor whiskey en gin achtige dranken kun je het beste kiezen voor potstill of alembic. Voor meer fruit dranken kun je ook de potstill wn alquitara gebruiken. Voor alcohol te maken voor men...

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: Suikerbiet melasse destilleren

@kena1979 mout geeft voeding aan het gist en daarnaast bevat mout enzymen en coenzymen. . Nu is de amylase hier niet zo van toepassing maar de diverse coenzymen ondersteunen de gist en het enzym van h...

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: Perzik stookwijn koek verwijderen??

@bas-l is oude manier ook toepasbaar bij zwaar granen beslag vergisten op de korrel.

In forum Stooktips

3 jaar geleden

De 3 ketels " sourmash" beslag in het filmpje gestart op sg van 1090 . Nu 9 dagen later iets voor op schema . Nu 1015 . Nog 20 puntjes eraf en de dag dat gisting voorbij is meteen door de ketel. Zo...

In forum Recepten

3 jaar geleden
RE: Perzik stookwijn koek verwijderen??

@bas-l neem een kustofbuis zo hoog als de gist ton boor daar gaatjes in rondom van ongeveer 1,5 mm. Zet de buis midden in de gist ton. Vul de ton met de vruchten om de buis heen zodat in de buis allee...

In forum Stooktips

3 jaar geleden
RE: T500 uitdaging....

@eazyrider als je een te grote koude brug hebt in kolom krijg je geen goede passage / flow Als je te weinig energie erin stopt is er kans dat de damp niet de brug goed bereikt je krijgt dan ook dat da...

In forum Stooktips

3 jaar geleden
RE: T500 uitdaging....

@eazyrider lijkt erop dat je te hard koelt op de kolom waardoor je reflux te hoog is.

In forum Stooktips

3 jaar geleden
RE: Experimentje met ozon.

@stierke wanneer je uitsluitend alcohol hebt zal ozon een scheikundige binding aan gaan met het O molecuul in de alcohol waardoor dit afbreekt en ook jou percentage afneemt. Ook alcohol zal dus be...

In forum Stooktips

3 jaar geleden
RE: Experimentje met ozon.

@stierke ja zeker heb ik al jaren dergelijke resultaten. jaar of 5 geleden plaatste ik al iets erover oo forum. Ik gebruik al vanaf 80er jaren een ozon apparaat. Ook in mijn filmpje " tiny projects ...

In forum Stooktips

3 jaar geleden

@axelf Ik heb in verleden een paar topics over rum gedaan met foto's erbij en ik heb liter of 15 Rum in kelder staan daarom zie ik nu geen haast om iets met rum te doen . Ik begrijp dat je geen fatsoe...

In forum Recepten

3 jaar geleden
RE: Vraagje aarbeienlikeur

@onrust aardbeien hebben een fragiele smaak . Daarom kun je ze het besten kneuzen en in alcohol zetten. Vul een pot met aardbeien. Giet de alcohol erin tot het net onder staat en laat deze inderdaad 3...

In forum Likeuren

3 jaar geleden

Online een nieuw filmpje. Niet mijn mooiste maar misschien leuk .

In forum Recepten

3 jaar geleden
Pagina 110 / 729