Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Robbert's Tiny Projects 28 dagen nog na toevoeging gist Screenshot_20230520-2148192.png |
In forum Recepten |
3 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects Volgende filmpje is in de maak. " Project" net gestart Screenshot_20230520-2140352.png |
In forum Recepten |
3 jaar geleden |
|
RE: Hallo Ik ben Sandro en ik wil van alles gaan aanschaffen om zelf Kruiden Likeur , KruidenBitters en Spirits te gaan stoken en maken . @maharainbowstarseedavatar schermpje van een telefoon! En dikke vingers dus een simpel type fout is zo gemaakt. Maar iedereen begrijpt dat het ZOEKEN moet wezen . |
In forum Stel je even voor... |
3 jaar geleden |
|
RE: Vraag over (T500) Botancical basket @josbos je kunt in het mandje diverse kruiden, wortel , blad, bloemen e.d. gebruiken en de smaak redelijk meekrijgen op de alcohol. Vluchtigheid van etherische stoffen is van diverse producten verschi... |
In forum Stookforum |
3 jaar geleden |
|
RE: Mais tbv whiskey Ik koop zelf eigenlijk nooit mout omdat zelf mouten toch het beste bevalt. Je kunt het beste een diastatisch gerste mout gebruiken Daarvoor kun je een pilsmout gebruiken. Ik denk dat je bij Brouwmaatj... |
In forum Het Café (praathuis) |
3 jaar geleden |
|
RE: Waas tijdens fijnstook Als jet mineralen zouten zijn kun je het na filtering gewoon gebruiken. Als het oxides zijn is het verstandiger om opnieuw te Stoken . Oxides en sporen van oxides zijn niet gezond |
In forum Stookforum |
3 jaar geleden |
|
RE: Mais tbv whiskey @pulle bij maïs min 10% van totaal mout gebruiken. Beter is 1/4 vam totaal |
3 jaar geleden |
|
RE: Hallo Ik ben Sandro en ik wil van alles gaan aanschaffen om zelf Kruiden Likeur , KruidenBitters en Spirits te gaan stoken en maken . Welkom.op dit forum . Als je even bij zoekem intoetst : Beginners "shopping list" Vind je wat info . |
In forum Stel je even voor... |
3 jaar geleden |
|
RE: Rum, en dan.......? @moonshiner79 het is beter om daarna nog een keer te stoken. Geeft beter en verfijnder resultaat. Bij gebruik juiste ketel heb je ook inderdaad alleen verfijning in smaak en niet verdwijnen van sma... |
In forum Recepten |
3 jaar geleden |
|
RE: Waas tijdens fijnstook Dat kan komen van teveel gebruik kunstmatige gistvoeding. ( B.v. DAP) Te hoge stook temperatuur. Maar ook oxidatie zijn door te zuur beslag / mash te stoken in een koperen ketel of met koper vulling... |
In forum Stookforum |
3 jaar geleden |
|
RE: Eau de vie diepvries vruchten. @lumey smaak verlies of smaak verfijning hangt af van waarmee je de drank stookt . Soort / type ketel en ook hoe je de overhaal uitvoert. |
In forum Stookforum |
3 jaar geleden |
|
RE: Mais tbv whiskey @pulle als je het niet laat kiemen of geen mout of andere kunstmatige toevoeging van enzymen zal je Nooit optimale opbrengst of resultaat er uit kunnen krijgen. Alleen als pap vergisten zal altijd ... |
3 jaar geleden |
|
RE: Te koop 10 liter Whisky alambiek, complete set. @lambik inderdaad met een 2e of 3e overhaal zit je met kleinere hoeveelheden dus zal de t500 niet geschikt zijn. Daarnaast als je ooit weer op smaak wil werken heb je toch weer een dergelijke ketel n... |
In forum Vraag en aanbod |
3 jaar geleden |
|
RE: Stomen of meekoken? @rummy-dummy . Het is ook weten wat welke aromatische stoffen je wil winnen uit gebruikt product. Van veel zaden weet je dat de zaadschil / huid ook tanines bevatten. Bij Macereren komen die door op... |
3 jaar geleden |
|
RE: Stomen of meekoken? @rummy-dummy alcohol gaat over in damp bin 78,3 graden. Je hebt met Maceraat tw maken met oplosbaarheid. Oplosbaar in water of alcohol en dan damp temperatuur en temperatuur van alcohol en van de ... |
3 jaar geleden |