Forum antwoorden aangemaakt

RE: Turbo carbon clean gelijk met vergisting of erna?

@tjerk dat us saccharomyces cerevisea. Zelfde als de bruggeman . Alleen je moet iets meer gebruiken van de blokjes dan de korrelgist.

In forum Gist vragen

3 jaar geleden
RE: Graan koken

( ben je onzeker over kwaliteit mout en vermogen tot omzetting zou je wel een beetje extra ondersteuning kunnen krijgen met wat alpha amylase als extra toevoeging maar meeste en beste resultaat is geb...

In forum De kookhoek

3 jaar geleden

Ja ik heb even een klein proefje gedaan met hight temp. Amylase. Ook heb ik van enkele andere stokers o.a. bourbon en whiskey geproefd. Naar verwachting zijn smaken erg vlak . In mout en granen zitte...

In forum De kookhoek

3 jaar geleden

Verschillende stadia in temperatuur hebben invloed op betere werking enzyme. 41-45 gr : ferulazuur , beta glucanase ruststadium. (Bij granen als haver en en vooral rogge van belang omdat er meer goms...

In forum De kookhoek

3 jaar geleden
RE: 1e run met de t500, gelijk ook wat vragen 🙂

@concha natrium bicarbonaat en natrium hydroxide zijn gebruikelijke producten bij strippen. In oud topic" klaren , ontgeuren en smaak verbeteren" kun je ook daarover terug lezen . Vodka wordt gema...

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: Is de grote van de koper "ui" van belang bij whiskey stoken?

Er is heel veel naslagwerk over constructie van stills. Er zijn ook tegenstrijdige berekeningen en ook in praktijk worden delen aangepast aan preventies van de destilleerderij. Je kunt ook wat dingen...

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: Is de grote van de koper "ui" van belang bij whiskey stoken?

De standaard alambiek voor grainfather / t500 is een leuk item maar is niet erg effectief. Het geeft een schoorsteen effect. De flow wordt naarmate de temperatuur oploopt hoof . Dus in de alambiek i...

In forum Stookforum

3 jaar geleden
RE: rum verder bewerken

@wim58 nog steeds grootste denkfout en voorlichting fout is het bubbel verhaal van waterslot . waterslot is geen indicatie van gisting is slechts een stank afsluiter ! Gisting verloop controleer j...

In forum Recepten

3 jaar geleden
RE: Eerste project 2023

Hier laatste project van 2023 afgerond . Ketels op zolder. Voor dit jaar is het weer gebeurt. Er komt nog een filmpje /tiny online. Dan is het home distilling gebeurt voor dit jaar. ( Beetje freel...

In forum Het Café (praathuis)

3 jaar geleden
RE: Co-fermentatie saccharomyces en brettanomyces

Je kunt diverse gisten te gelijk gebruiken. Maar niet alle . De bret is sterk en grote kans dat deze de saccharomyces omzeep help. De Lactobacillus zal makkelijker samen werken . Let daarbij wel o...

In forum Gist vragen

3 jaar geleden
RE: Gist zelf maken !

@rinus55 voor appelcider zou ik inderdaad appel ook kiezen om de gist op te kweken.

In forum Gist vragen

3 jaar geleden
RE: Mais tbv whiskey

In wijhe staat toch ook een molen .

3 jaar geleden

De biologische mais is prima van de molenwinkel. Maar ook de gewone mais is goede kwaliteit. Ik heb de voeder mais wel paar x geprobeerd resultaten was niet naar mijn wens. Een destilaat heb ik m...

3 jaar geleden

Je kunt de pech hebben dat het vochtig is geweest en muffe bijsmaak heeft. Versheid is belangrijk voor goed product mais wat lang in pakhuizen heeft gelegen of in silo's opgeslagen zal niet gelijk ver...

3 jaar geleden

Voor een paar euro meer heb je mais bij demolenwinkel.nl Dan ben je zeker van een goede kwaliteit. Diervoeder is niet slecht maar kwaliteit is niet constant, kan meer vuil bevatten, mijt en wordt va...

3 jaar geleden
Pagina 114 / 729