Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Gisting gestopt T is een fruit vetgisting dus Ph mag bij een fruit vergisting tot 3,2 zakken ! Het zal eerder liggen aan teweinig voedings stoffen ! |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Vraagje zoete wodka @rens-ho vodka is een drank gestookt uit granen , aardappels , bieten , bollen , knollen of quinoa eventueel zelfs uit rijst of wortelen . Uit suiker vergisting stook je alcohol voor mengen en roeren ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Sourmash, bourbon en moonshine. @pastoriestoker 1 kilo mout bevat ongeveer 840 -850gr suiker. Een goede vergisting heb je 5,5 kilo suiker op 25 liter ! Als je suiker gaat stapelen zullen de meeste gisten boven een sg van 1100 de br... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Sourmash, bourbon en moonshine. @theresa ik heb een goed klimaat in mijn kelder en een goed geprepareerd vat dus ik kijk volgend jaar hoe het ervoor staat. Dat verlies valt dan erg mee. Misschien een jaar of 3 . Ik zie wel. Er staat... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Gerst gist? @pikketanus klopt dat de mout nu zuur zal zijn . Je kunt het nu eesten. De zuurmout geeft ook inderdaad ph sturing maar ook meer en andere estervorming Je kunt inderdaad een deel van de gerst nu ook... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoi ik ben rens @rens-ho hallo en welkom . Een snelkook pan is prima om mee te beginnen . Kun je toch vrij leuke dingen mee maken . Met Vaardigheid stook je overal mee. Het is maar gereedschap .(Een kluns slaat met ... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoi ik ben rens @rens-ho hallo en welkom . Een snelkook pan is prima om mee te beginnen . Kun je toch vrij leuke dingen mee maken . Met Vaardigheid stook je overal mee. Het is maar gereedschap .(Een kluns slaat met ... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Duur van de gisting Water toevoegen kun je het best opzelfde temperatuur doen als de alcohol. Door verschil in temperatuur zal het kunnen blindslaan. Kraanwater zitten mineralenzouten in die vertroebeling kunnen geven ... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoe verwerk je eiken snippers? Meerdere mogelijkheden. Kraanwater gebruik bij verdunnen ? Neerslaan vam mineralen? Uitkristalliseren van suikers ? Slecht hout waaruit harsen neerslaan ? |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Bakkersgist in combinatie met Suikerriet melasse @pulle low pitch werkt wel maar gist heeft zwaarder start dus kans op meer zuur uitstoot |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Bakkersgist in combinatie met Suikerriet melasse @pulle verse (natte )gist is prima bruikbaar je gebruikt daarvan voor een goede pitch 75 gr per 10 liter |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Leren stoken @koos ook al is o.a. bij vergisting methanol uitstoot bij een goede suiker en granen vergisting is methanol aanwezigheid nihil . Bij alle fruit producten heb je vorming van ethanol voornamelijk door ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Sourmash, bourbon en moonshine. Na 8 maanden in het vat te hebben gestaan even proeven , ruiken ,ervaren hoe de sourmash is uitgevallen. . De kleur is mooi buin / goudachtig maar cristal helder . Geur warm en wat noot / amandel acht... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Leren stoken @koos er zijn hier diverse ervaren mensen die je graag op weg helpen. . je kunt via zoeken ook diverse uitleg over het maken van diverse dranken vinden. Er staan ook diverse demo filmpjes op dit forum... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Duur van de gisting @weaver 10 gram of 20 gr is wel een aanbevolen hoeveelheid volgens verpakking maar is onder perfecte omstandigheden. ( Lab . Test ) Maar is voor zwaar te vergisten product erg weinig .! Je kunt bete... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |