Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Duur van de gisting @weaver temperatuur goed ? of veel schommeling 8n temperatuur ? Staat de ton op een vloer waardoor er kou onderin optrekt ? Je krijgt dan onder en bovenin temperatuur verschillen . Hoeveel gist gebru... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken @pulle inderdaad . Maar zo te zien lijkt het er op dat er toch iets met ph niet in orde was. |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist ik heb nog doos vol boeken op zolder . Allemaal oude meuk Die maar eens doorspitten . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist ik herken het stulje . volgens mij zwerft hier een noek in huis waar her in staat |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist jou bijlage ken ik ( misschien heb ik jou dat eens gestuurd ? ) Youtube en moderne deels ook kennis op forums zijn inderdaad erg beperkt in info of gebaseerd op het moonshiners gebroddel ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten P.s welwater /grondwater uit turf streken als Drenthe is zeer goed bruikbaar . En veel beter dan uit waterleiding . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist mooi verslag. De whisky die je als laatse proefde. De " Mind fuck " die je van mij had was een simpel snel tussendoortje . De basis was ook welwater op turf en veenmos . Granen zelf gemout... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Probleem vergisting @martin74 een gisting kan explosief verlopen en inderdaad binnen korte tijd klaar zijn . Voldoende gist , voeding , ph en temperatuur dan kan het (afhankelijk van de gist ) snel . Vruchten sap bevat... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoe verwerk je eiken snippers? @arjen geen dank als je vragen hebt hoor ik het . P.s. als je de fles met een propje watten even afsluit dan kan de drank ademen ook door zuurstof zal de kleur meer bruin worden en groene wat afnemen... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoe verwerk je eiken snippers? Wanneer de bladeren van bomen vallen trekt chlorofyl wat terug in takken . Wanneer je snippers gebruikt kan dergelijk hout erin zitten. Chlorofyl geeft groene kleuring . Bezinksel aanslag kun je voork... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: de kogel is door de kerk de Alquitara is het geworden @johans je kunt eem leuke brandewijn krijgen. Probeer ook terug te stoken over de stookwijn |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen jeroen van den Berg woonachtig in Steenwijk. Graag wil ik van jullie leren. Er is genoeg te lezen op dit forum heel blij mee. @jeroenvdberg welkom . Voor werken met fruit sappen kun je ook voorpaat tientjes een sapcentrifuge kopen en op de markt of bij plaatselijke boomgaard . ( Noordoostpolder zijn diverse fruittelers ) Wan... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Appelmoes @pulle koper is een prachtig materiaal voor mee te stoken alleen bin hoog zuur ( lage ph )is er kans dat door zuur / koper contact er processen onstaan waardoor je een zweem krijgt in de drank. Je ku... |
In forum De kookhoek |
4 jaar geleden |
|
RE: Fijnstook filter @kees22 ik had een tekening voor hem Kees. Ik heb hier ook zo een filter / rectificatie . Alleen ik had jou immers een tekening gestuurt in dit topic daarom moest ik aan jou denken. En vroeg mij af ... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Appelmoes @pikketanus als je op koper overhaalt probeer dan altijd boven de 4. te zitten . |
In forum De kookhoek |
4 jaar geleden |