Forum antwoorden aangemaakt

RE: Duur van de gisting

@weaver temperatuur goed ? of veel schommeling 8n temperatuur ? Staat de ton op een vloer waardoor er kou onderin optrekt ? Je krijgt dan onder en bovenin temperatuur verschillen . Hoeveel gist gebru...

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

@pulle inderdaad . Maar zo te zien lijkt het er op dat er toch iets met ph niet in orde was.

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

@alchemist ik heb nog doos vol boeken op zolder . Allemaal oude meuk Die maar eens doorspitten .

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist ik herken het stulje . volgens mij zwerft hier een noek in huis waar her in staat

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist jou bijlage ken ik ( misschien heb ik jou dat eens gestuurd ? ) Youtube en moderne deels ook kennis op forums zijn inderdaad erg beperkt in info of gebaseerd op het moonshiners gebroddel ...

In forum Recepten

4 jaar geleden

P.s welwater /grondwater uit turf streken als Drenthe is zeer goed bruikbaar . En veel beter dan uit waterleiding .

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist mooi verslag. De whisky die je als laatse proefde. De " Mind fuck " die je van mij had was een simpel snel tussendoortje . De basis was ook welwater op turf en veenmos . Granen zelf gemout...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Probleem vergisting

@martin74 een gisting kan explosief verlopen en inderdaad binnen korte tijd klaar zijn . Voldoende gist , voeding , ph en temperatuur dan kan het (afhankelijk van de gist ) snel . Vruchten sap bevat...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Hoe verwerk je eiken snippers?

@arjen geen dank als je vragen hebt hoor ik het . P.s. als je de fles met een propje watten even afsluit dan kan de drank ademen ook door zuurstof zal de kleur meer bruin worden en groene wat afnemen...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Hoe verwerk je eiken snippers?

Wanneer de bladeren van bomen vallen trekt chlorofyl wat terug in takken . Wanneer je snippers gebruikt kan dergelijk hout erin zitten. Chlorofyl geeft groene kleuring . Bezinksel aanslag kun je voork...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: de kogel is door de kerk de Alquitara is het geworden

@johans je kunt eem leuke brandewijn krijgen. Probeer ook terug te stoken over de stookwijn

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Even voorstellen jeroen van den Berg woonachtig in Steenwijk. Graag wil ik van jullie leren. Er is genoeg te lezen op dit forum heel blij mee.

@jeroenvdberg welkom . Voor werken met fruit sappen kun je ook voorpaat tientjes een sapcentrifuge kopen en op de markt of bij plaatselijke boomgaard . ( Noordoostpolder zijn diverse fruittelers ) Wan...

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden
RE: Appelmoes

@pulle koper is een prachtig materiaal voor mee te stoken alleen bin hoog zuur ( lage ph )is er kans dat door zuur / koper contact er processen onstaan waardoor je een zweem krijgt in de drank. Je ku...

In forum De kookhoek

4 jaar geleden
RE: Fijnstook filter

@kees22 ik had een tekening voor hem Kees. Ik heb hier ook zo een filter / rectificatie . Alleen ik had jou immers een tekening gestuurt in dit topic daarom moest ik aan jou denken. En vroeg mij af ...

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Appelmoes

@pikketanus als je op koper overhaalt probeer dan altijd boven de 4. te zitten .

In forum De kookhoek

4 jaar geleden
Pagina 163 / 729