Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Smartstill/Airstill en betekenisvolle cuts? @alchemist vergeet niet dat ook kwaliteit van beslag / stookwijn uitmaakt waar hart loop begint en eindigt. Daardoor is op aantal milliliters of percentage scheiding maken niet nauwkeurig. Je kunt ... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Smartstill/Airstill en betekenisvolle cuts? @frank natuurlijk kun je prima scheiding maken tussen voor en naloop . Probleem is meer dat mensen zelf vrij moeilijk vinden om dat te doen. Een a 2 druppels op de tong of in theelepel is voldoende ... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Tonnen / vaatjes @peet kijk of je nog kleine belletjes in het beslag ziet . 1035 zou er nog gisting moeten zijn controleer over 3 dagen nog eens SG |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: voorstellen Rinus55 @rinus55 zit niet een buisje in die tot ietsboven de bodem komt? |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Tonnen / vaatjes @peet wat is SG nu ? Ja als het wat langs deksel rubber lekt zal het borrelen gebeurt zijn. Weg van minste weerstand zoekt de co2 nu. Maar de zwanen halsjes zijn ook geen indicators . Gewoon stank a... |
4 jaar geleden |
|
RE: Tonnen / vaatjes @peet ik heb dergelijke ook gebruikt gewoon afgedekt met vochtige doek tegen muggen en invallen van troep . Werkt prima . Als vergisting goed is heb je een soort co2 deken aan oppervlakte dan is er ge... |
4 jaar geleden |
|
RE: voorstellen Rinus55 @rinus55 welkom . Wat de functie van het 2e station is hangt af van hoe het er van binnen uitziet. Het kan een rectificaties station zijn . Het kan een kruidenbox zijn . Een filter. . (Niet alles is ... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Vergisting start niet @flip soms kan het enige dagen duren voor het opgang komt. Maar hoe heb je gecontroleerd of het inderdaad niet gist ,? Mensen denken dat een waterslot een indicator is maar dat is het niet ! Dat is sl... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Roze gin Bij Macereren week je stoffen uit die oplosbaar zijn in water en ook in alcohol. . Je krijgt dus voor smaak een aantal ongewenste foezels . Door dit te destileren krijg he zuiverdere smaken. Ook do... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Roze gin @nathan2020 Vislijm : gebruik 0,1 gram per liter meng dit met wat alcohol of wijn bij 25 graden . voeg dit toe aan de drank door afkoeling vlokt dit en neemt zwevende mee naar beneden . hierna door fi... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Roze gin @nathan2020 is het melk wit troebel of grijs ? Klaren met vislijm . Ik vermoed dat het mineralen zouten neerslag is. Zorg altijd als je verdunt dat het water dezelfde temperatuur als de alcohol hee... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Graanalcohol maken Simpel Voorbeeld van Stookwijn van mout /graan Vul vat met 15 liter water van 55 graden . Strooi de mout al roerende hierin . Je kunt hier ook een grof geschroot extra graan toevoegen . Waarbij je e... |
4 jaar geleden |
|
RE: Gerst gist? @johnny meer de mout smaak ,beetje zuriger , zachter iin afdronk . Het hangt can de destilleerder of biermaker hoe groot het aandeel is. Meestal gebruikt men maar een 5e of 8e deel op de totale st... |
4 jaar geleden |
|
RE: Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje @berik ik maak meestal mijn eigen gist. Hiermee heb ik nooit problemen , een goed resultaat en passend aan de drank die ik maak . Wanneer je gist zou kopen zijn gisten als bakkersgist ,. Mangrove jack... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje @berik voor een Whiskey beslag min 1065 max 1080 . Ik kom bijna altijd na maischen ook al uit op 1070 . Dan laat ik het zo .. |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |