Forum antwoorden aangemaakt

RE: Alcohol meter

@pulle even Googlen " Maatglas kunstof 100 ml ".

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Vergisting start niet

@flip met refractometer zou je een redelijke indicatie van SG of brix kunnen krijgen.

In forum Gist vragen

4 jaar geleden

@flip war is nu her SG ?

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

@murmillo vaderdag is net als kerst , paas , moederdag en suikerfeest het meest onzinnige en oubollige om te vieren zou ook gewoon moeten afgeschaft worden ! we leven niet meer in de middeleeuwen . ...

4 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

gister een fles courvoisier vsop gekregen en genipt , kreeg ik vanmorgen een Ararat nairy van 20 jaar. Dus vanavond ook maar even nippen .

4 jaar geleden

@flip 3 is inderdaad erg laag. Heb je de gist wel tevoren opgestart in aparte beker ? Je hebt namelijk een aerobe start nodig. .

In forum Gist vragen

4 jaar geleden

@flip zure smaak wil niet zeggen dat het te zuur is. .

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Citroenmelisse

@lemmy ja ik ben te oud voor dat gedoe op telefoons en ik type met een vinger en als dat kut Android systeem dan ook nog texten en woorden zelf veranderd omdat het een woord als masseren niet kent ...

In forum Likeuren

4 jaar geleden
RE: Troebel distillaat na aanlengen met Spa blauw

@martin74 . Ik haal mijn graan hier in burdaard bij de molen. Daar maak ik ook mijn mout van . Je zou ook online bij " demolenwinkel.nl " kunnen bestellen. Als je niet zelf mout zou je even moeten k...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@lemmy gedroogd

In forum Likeuren

4 jaar geleden

@moonshiner79 zou inderdaad kunnen . Smaak is wel fris . Maar anders

In forum Likeuren

4 jaar geleden

@martin74 je kunt het drinken. Misschien is de smaak drinkbaar maar zal ver van een goede gin afliggen. Gin is een destilaat op basis van graan alcohol en niet een masseraat op suikerslcohol

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@martin74 etherische oliën uit kruiden kunnen stollen wanneer percentage zakt . Oplosbaarheid om alcohol is beter dan in water of mengsel van water en alcohol . Percentage verhogen of klaren met vis...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Tonnen / vaatjes

@peet piep kleine bellen betekent gisting aanwezig. Dus geef het tijd en controleer om de 4 dagen Sg

4 jaar geleden

Oud recept dat simpel te maken is : Likeur van citroenmelisse 800 cc alcohol 45% 10 gr citroen melisse 2 gr mint blad 1 gr koriander 1 gr kaneel Rasp van ¼ citroen schil . Masseer de kruiden 14 ...

In forum Likeuren

4 jaar geleden
Pagina 160 / 729