Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Aluminium pan voor aanmaken Mash. @lemmy aluminium is prima te gebruiken mits je deze schoonhoud. (. En dat geld ook voor andere metalen.) de contact tijd tijdens gebruik is maar enkele uren maximaal waardoor eventuele loskomende sto... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Ik kijk al een tijdje mee 😉 @thewhiskymen welkom op dit forum. Zo te zien ga je whiskey's maken . Hoewel allerlei filmpjes en verhalen het moeilijk doet lijken is het een vrij eenvoudiger drank te maken. Daarom ook wereldwijd ... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Appels vergisten @haak zo simpel is het inderdaad . Wel Even de steeltjes ,kroontjes en zoveel mogelijk pitjes eruit. . Hakken even kook erover en onderwater zetten 2 duim breed water erboven . Gewoon Bier / bakke... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Cassis. @psycat bessen worden meestal als masseraat verwerkt . De zwarte bes heeft het meeste aroma. De aalbes kun je weinig mee. Je kunt ook het beste wat blad mee masseren. Citroenschil , kaneel , kruidna... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Mango vergisten...? @a-spirit ph 4,2 |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Whisky mout @alchemist . Er is een groot verschil in gerst als je 2 of 6 rijig gerst gebruikt. Verschil in opbrengst maar ook verschil in smaak . De een prefereert de standaard meest voorkomende 6 rij de andere... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Kan ik zwarte bessen stoken in een koperen ketel ? @lemmy ja het slijt maar dat is zeer langzaam.l . Een koperen ketel gaat een leven lang mee. |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: kersen vergisten vraag! @houthakkertje met zeef afscheppen |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Kan ik zwarte bessen stoken in een koperen ketel ? @fred-b vaatwasmachine reiniger gebruik ik bij gewoon schoonmaken na stoken . Als er verkleuring is wat schoonmaak azijn . Wanneer een ketel lang heeft stil gestaan en veelverkleurt door oxydatie da... |
4 jaar geleden |
|
RE: Kan ik zwarte bessen stoken in een koperen ketel ? @fred-b koper kan door zuren en zouten verkleuren / oxideren . Maar je kunt het met weinig moeite vaak weer verwijderen |
4 jaar geleden |
|
RE: Rietsuiker melasse @pulle bij een te laag ph bij Stoken krijg je kans op zweem in destilaat van koper oxides. Ph boven 3,8 is zeker te advieseren . |
4 jaar geleden |
|
RE: Kersen advies @houthakkertje een van de beste manieren is wanneer de steeltjes en pitten eruit hebt even de kook erover ( er zijn mensen die enzym toevoegen maar dat is niet nodig als je even paar tellen aan de ko... |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Kersen advies @houthakkertje een van de beste manieren is wanneer de steeltjes en pitten eruit hebt even de kook erover ( er zijn mensen die enzym toevoegen maar dat is niet nodig als je even paar tellen aan de ko... |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Alcohol meter @kees22 ik gebruik al jaren een van kunstof. Is nog steeds helder . Ik denk dat er kwaliteit verschil in zit . ( Ik koop ook daarom niets bij ali express zelfs rvs pan vandaar slaat zwart uit van... |
4 jaar geleden |
|
RE: Tonnen / vaatjes @peet gewoon lekker laten gaan . |
4 jaar geleden |