Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Irish Whisky @haak je kunt iets vinden van lallemand volgens mij met lacto bacteriën . Tja turbo gist is voor mensen die gebrek aan smaak vorming en gezond verstand hebben . Met bagger maak je bagger. |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Irish Whisky En vergeet niet de whiskey the rijpen op" winter eik " !! Meeste ierse whisky's worden gerijpt op durmast .ook wel eerst op Amerikaanse en daarna op durmast . Dat geeft ook de specifieke kleur maar o... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Irish Whisky @haak als je na maischen spoeld uitlekt en iets inkook kun je 7,5 kilo per 25 liter gebruiken . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Pekmez (turkse druivenmelasse) @stookforum het lijk dat er ook meer vezels in moeten zitten. Een soort kruizing melasse en compote. Het zal zeker verdunt moeten tot onder 23 Bx |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Pekmez (turkse druivenmelasse) @zoef wat ik er over lees zou het prima bruikbaar zijn. Fraag alleen aan iemand die de taal leest of er op staat of er concerverings middel inzit. Zoniet kun je het verdunnen in warm water met wat C... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Irish Whisky @haak een irish whisky kun je herkennen aan meer zachtheid. Belangrijk daarvoor is dat de drank 3x overgehaald wordt op potstill. Ook een melkzuren vergisting en hoewel de single grain bekent staat v... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
Review. Het opweg helpen via forum is leerzaam maar wat is er geleerd en hoe loopt het af .m.a.w. heeft men het goed gedaan . Ik heb ietsjes ervaring door de decennia's opgedaan en daarom was misschien mijn... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: 30L handgemaakte koperen ketel te koop @karlojanssen leuk whiskey keteltje. Zijn vast whiskey liefhebbers die daar interesse in hebben. ! |
In forum Vraag en aanbod |
4 jaar geleden |
|
RE: KH2PO4 en KOH @dutchgold ja dat is bruikbaar maar niet bij alle gist types. Het 2 x resistenter is wat overdreven maar gisting zal zeker (bij de juiste type ) sterker zijn. Maar ook zal je daarbij concessies doe... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: WLP099 Super High Gravity Ale @dutchgold beginnen met een sg van boven de 1100 is vragen om bijsmaak door te veel afvalstoffen die in de krappe " leeftuimte" van het gist steeds weer door gist wordt opgenomen en gist nog meer ver... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: waarom 2 x stoken? @pikketanus wat Kees zegt klopt . Het beladen van een ketel met 40 of 70% maakt on principe geen verschil. Zodra de kooknat de 78,3 voorbij is is de verzadiging boven het stooknat al in een hoge verz... |
4 jaar geleden |
|
RE: RVS gegolfde slang @stierke . Als optie zou ik eerder de buis gebruiken als is. Reinigen met hogedruk of met een goede vaatwasmachine reiniger heet water en naspoelen. . Het oppervlakte is zeer groot . Staalwol zal e... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: waarom 2 x stoken? @mennod duurdere vodkas worden zelfs wel 5 x overgehaald en inderdaad ook over kolenbed. Je zuivert diverse producten inderdaad eruit maar zoals je zelf kunt proeven is de smaak van vodka toch ook b... |
4 jaar geleden |
|
RE: waarom 2 x stoken? @mennod actief kool gebruiken is een noodgreep bij een slecht basis product of niet goed of slecht werkende stookketel . Voor een basis beslag goede producten en juiste manier van werken en daarna een... |
4 jaar geleden |
|
RE: waarom 2 x stoken? @slukske het gaat niet om de 90% uit de stookwijn te halen maar over ook andere stoffen te scheiden uit de 10 % of 5 % vloeistof die ook aanwezig is . Er zijn diverse stoffen met diverse damp tempera... |
4 jaar geleden |