Forum antwoorden aangemaakt

RE: Mais uit frankrijk

Hou er rekening mee dat mais meel moeite zo kunnen geven in filteren . Het heeft geen diastatisch vermogen . En beginners hebben vaak een lastig papje waardoor ze algauw mais al lastig beschouwen . Si...

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Robbert's Tiny Projects

@patbolk bij verschillende temperaturen worden andere weer vluchtiger . In begin komt alcohol bij 78,3 stijgt temperatuur komen meerderen stoffen vrij die meeliften op de damp . Tot je op een temperat...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

@odevie ik zou zelf kiezen voor keramische vulling te gebruiken .

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Afstand brander tot ketel

@haak ja de vlammen raken zeker de ketel. Een goede vlakverdeling voor optimaal warmte overbrengen kun je eventueel ook met vlakverdeler krijgen . De meeste energie zit in de vlam niet er boven . D...

4 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

@glennfiddich koper reageert met diverse sulphers aanwezig en vormt koperzouten die dan achterblijven . Daarbij beïnvloed koper estervorming . Het is dus absoluut niet voor de sier. Dat gezegt de t50...

4 jaar geleden
RE: Afstand brander tot ketel

@haak hangt af van ketel en wat voor temperatuur grens je op wil stoken. . Je maakt het optimale gebruik van warmte en energie wanneer je op tijdens het hoofdgedeelte van de stook continu de ketel op ...

4 jaar geleden
RE: Water-slot

@pulle ook in stookketels komen zouten en zuren terecht . En heb je dan ook nog mogelijk een elektrische ketel is er kans in galvanisch erosie . Ik heb rvs ketels gezien met vlekken in wand .

4 jaar geleden
RE: Is er smaak verschil in afkappen van fermentatie

@bazz elektrische is niet handig. Het reageert traag op verhogen en verlagen can temperatuur.

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Water-slot

@pulle waarom bestellen als ik het zelf kan maken en zowiezo van betere kwaliteit . En het is Paar minuten werk op de draaibank . .En ik gebruik rvs 316 i.p.v. minderwaardig 304 . En daarnaast bij...

4 jaar geleden

@bazz stook methode is niet aantal keren overhalen en alleen temperatuur maar ook de inrichting van de ketel. Gebruik je een goede ketel met kolom of helm of zo een hobby t500 ding ? Stook je op bru...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Hallo ik ben nieuw.

@lambik voor brandy gewoon de mangrove jack vergeten. Fermentis co 16. Of FD 3 Maar ook de redstar dady en de c70 zijn goed bruikbaar En eventueel de lalvin ec1118

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden

@bazz als je op 1003 afstookt heb je kans op carameliseren van nog aanwezige suikers en dat zou eventueel mee kunnen komen met smaak . Het is daarom beter om alles te laten uitvergisten . Zijn er rede...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: Voorstellen

@lemmy ik weet niet het merk van de strips zo. . ik ben er doorheen. Ik haal ze bij een aquarium / dierenspeciaalzaak Maar. Ik heb ook een digitale ph meter. Op 44 liter gebruik je 140 gram droge bak...

4 jaar geleden
RE: Aardbeien en kersen van de boer

Er zijn verschillende mogelijkheden van likeur maken , destileren. Maceren , infusie deel Maceraat en deel destilaat. Percoleren. Je zal voor verschillende producten ook andere werkwijze moeten geb...

4 jaar geleden
RE: Voorstellen

@lemmy welkom op het forum. Een goed begin is er. 2 hele leuke ketels heb je . Het is even wennen en wat ervaring krijgen metde alquitara ze zijn wat nukkig in koeling maar als je ze onder de knie h...

4 jaar geleden
Pagina 171 / 729