Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e @patrickvink het zit als soort van tabletten / bolletjes in kleine zakjes en is bij de meeste TOKO's wel te krijgen. . ( oosterse winkels )en als je zoekt op. ," Ragi tape manis " vind je het online . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e @patrickvink klopt zijn soort tabletten gist. . Manis betekent zoet. . Ragi - gist . Hiermee kun je gewoon gekookte rijst mee vergisten maar ook b.v. gekookte mais en granen. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: sugerwash @ndre v.b. IMG_20220330_183039421.jpg |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Vergisting pruimenextract P.S. wat men vaak vergeet is dat een ph meting geeft alleen aan de zuurtegraad maar niet om welk zuur het gaat. Die juist invloed heeft ! Azijnzuur ,zwavelzuur ,carbonzuur zijn meest. Voorkomende en d... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Vergisting pruimenextract Saccharomyces cerrevisea (bakkersgist) heeft een vrij goede tolarantie bij zuur . optimaal werkt het het beste tussen ph van 3,9 en 6. Maar ook os dat afhankelijk van temperatuur , zuurstof en voeding... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e @alchemist voor rijst vergisting maken van sake kun je het best ragi tape gist gebruiken Screenshot_20220330-1007512.png |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Vergisting pruimenextract @mccorner gist van prestige zou zeker niet mijn keuze zijn . Je hebt 35 gram bruggeman gebruikt op 10 liter ? Dan zou je redelijk goed met pitch zitten . Of was het op 25 liter ? Dan zat je te laag ... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Vergisting pruimenextract @mccorner je heb 2 gisten er in zitten. Niet elk gist kan bij elkaar. Let daarom altijd op wat de stam is en of deze bij elkaar kunnen. Met een SG onder 1020 zou ik niet advieseren een risico te n... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: vraag mbt kleine alambiek @larsje40 misschien kun je een haakje o.i.d. in de top solderen waardoor het wel kan. . |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Het kleine vaatjes topic Dit type kraan bevalt mij het beste. Je slaat het erin door vocht zet hij uit en vast als een huis zonder lekkages. IMG_20220328_135454809.jpg |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Het kleine vaatjes topic Zelf gebruik ik het liefst houten kraan . Deze sla Je vast en zet uit . |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Het kleine vaatjes topic @alchemist een kurk ring ertussen maken , Of Carnauba wax . Soms kun je ook met teflon tape iets oplossen . Hennep vezel. Een schijfje balsahout wil ook werken. |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Whisky uit 1965 @ndre kijk hij staat hier. Ik ga hem deze week naar jou toe sturen. . IMG_20220327_174337491.jpg |
In forum Vraag en aanbod |
4 jaar geleden |
|
RE: Het kleine vaatjes topic @alchemist de plankjes die voor de deugen worden gebruikt zijn in principe nog niet bol genoeg dus in de meeste gevallen wordt door hitten krimp gecreëerd aan de binnenkant van het te maken vat waardo... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Mijn eigenbouw ketel @keije wanneer je een 100% vergistingen hebt en een heldere stookwijn zal er weinig aan kunnen branden. . zit er nog rest suiker in kan het aankoeken op een inwendig element . Wanneer je zou gaan werk... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |