Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: vraag mbt kleine alambiek @larsje40 je kunt er net zoals met een kleine alquitara van allerhande drankjes op klaarmaken . Wanneer je er 1,5 liter drank van 45 % in zou verwerken krijg je altijd na destilatie en eventueel verdu... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: graanjenever maken: recept? Werkwijze? @sammy even aan de kool brengen en san zachtjes door latem pruttelen. |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Mijn eigenbouw ketel @keije word de verwarming door thermokoppel in en uitgeschakeld of heb je vermogen regeling waardoor je niet steeds warmte fluctueert . Ga je ook iets nog om verwarming maken waardoor je geen aanbran... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Temperatuur suiker en turbo gist stook @keije je vraagt hoe suiker en turbogist mash te verstoken. Zelf ga ik voor toch betere producten dan dat . Maar goed om toch nog iets ervan te kunnen maken zou je het met een brug temperatuur van tu... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: graanjenever maken: recept? Werkwijze? @sammy Thuis doe ik het met een grote pan , een gasbrander en een houten roer staaf . Gewoon handmatig. ( In filmpje whiskey maken , beslag maken zie je een soorthelijk voorbeeld.) Ik doe het thuis g... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Ouderwets Lightbody rum maken @hru 2x achter een sluited overgehaald |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Verhouding suiker en water @lambik bij een hoge brix waarde wordt het moeilijker Voor organismen om te functioneren. . Boven de brix van 70 kunnen micro organismen niet overleven. . Heel veel gisten hebben al moeilijk om te ov... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Van paaseitjes tot iets lekkers . Het is weer die tijd van het jaar. Weer een paar zakken eitjes in huis dus klen grappig receptjes maar weer tussendoor maken. |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Het kleine vaatjes topic @alchemist mooi dat mijn foto's goed zijn overgenomen en beschrijving ook. . Wel is van belang even te vermelden dat het een makkelijk en een snel klusje lijkt maar toch tijd en nauwkeurigheid verg... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist omdat je het vat infeite wil brengen naar een sherry " omgeving " kun je door een graanbrand toe te voegen een verhoogde verestering krijgen. Wat normaal in lager tijd of bij meerdere kere... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @pikketanus 2-4 gr per liter inhoud . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist dat is een bruikbare optie . Hoewel ik zelf de sherry in percentage wat zou verhogen met alcohol of 1/3 korenbrand. |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist dat is inderdaad niet verkeerd om eerst te vullen met calcium carbonaat . Na 24 uur spoelen en zet even een merkstreep met potloot op deksel en rand zodat bij monteren hij weer exact op zij... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Absinth recepten uit werkboek 1863 De laatste glaasjes genepi oude voorraad maar nuttigen vanavond. De nieuwe voorraad is in de maak. IMG_20220320_175657202.jpg |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten Vat weer klaar voor gebruik . IMG_20220319_180824611.jpg |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |