Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: tot welk percentage doorstoken? @jerry-can voorloop en naloop stook je niet op percentage , niet op aantal milliliters maar op kwaliteit van wat er uit komt . Dus aantal milliliter en percentage zal altijd verschillen .. Zelf wannee... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Witte wijndruiven concentraat ervaringen mogen hier @moonshiner79 cl23 heeft een breed gebied waarin het werkzaam is. 14 - 32 graden. je kunt het best rond 22- 24 graden aan te houden . (Zet de ketel ook niet op een koude grond. .maar zo dat er geen... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Sourmash, bourbon en moonshine. @theresa je kunt de 2e en 3e generatie steeds op zelfde verhouding aanhouden. Je kunt ook " eindeloos doorgaan maar meerdere generaties zal je toch ook rekening met o.a. zwavelwaterstof , carbonzuren ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: "Whisky/ Bourbon " uit mais siroop. @mccorner maisvlokken worden vooraf het walsen gestoomd . Dat wil zeggen dat je zelf meteen beperkter bent in keuze hoe te gebruiken. . Daarnaast de smaak is minder geworden door de bewerking. Ik zie... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: "Whisky/ Bourbon " uit mais siroop. @notna bourbon stook je in potstill of whiskey still. Je stookt in principe 1/3 uit en dan spoel je ketel en destilleer je dat deel nog een keer met voor en naloop weg laten . Bourbons worden veelal o... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: "Whisky/ Bourbon " uit mais siroop. @alchemist ach er zijn enkele tragische gevallen . Ik noem ook geen namen. Het is gewoon een " bourbon" voor dummies recept . Maissiroop is niet goedkoop maar het geeft goed resultaat . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
"Whisky/ Bourbon " uit mais siroop. Omdat er nog steeds mensen zijn die moeite hebben met het werken met mais heb ik hier een oud recept uit de zuidelijke staten van u.s.a. : Neem 20 liter water van 50 graden. Los hier 5 liter mais sir... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Moutloze Whiskey @alchemist mais is gevoelig voor infectie maar secondaire infectie deels tegen te gaan kun je even verhitten maar ( En zoals in distillers manual / stookboekje staat , ) secondaire infectie bij gr... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Iemand ervaring met IPA bier stoken??? @herbie je kunt het beste niet uitgaan van gram per liter maar ph . Inderdaad soda of caustic soda. Het makkelijkste is inderdaad de de caustic soda of de soda door de vloeistof te roeren. Meet het p... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoe goed te filteren @lambik actief kool kan inderdaad zweem achterlaten wat ook weer gefilterd moet worden . Vaak heel fijn stof wat lastig uit te filter is. . Vislijm is een product dat wordt gemaakt uit zwemblaas van v... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoe goed te filteren Filteren kun je ook doen door aquarium filter watten te spoelen en in een korf filter te doen . Ook een strofilter werkt goed . Met koolfiltere verlies je smaak mee en ook kans op zweem waardoor de dr... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Iemand ervaring met IPA bier stoken??? IPA Bier is zwaar gehopt . Probleem met hop even als gentiaan en gember is dat deze zeer moeilijk is weg te krijgen. JE zal inderdaad met natriumcarbonaat of natrium hydroxide moeten Destilleren en ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Dropshot maken @rumo nou dat bedoel ik. Trutten bladen met trutten recepten . Een klein beetje meer moeite en je hebt een echte likeur . Alleen helaas is de wereld van goede smaak aan verdwijnen en stompen mensen ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Dropshot maken Tegen woordig worden veel dropdrankjes door Hobbyisten gemaakt op de viva / libelle / huisvrouwen steunkousen methode . Wat drop oplossen in alcohol en eventueel wat suiker er nog bij . Vroeger war... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @rumo klinkt als een goed plan ! dat gaat dus prima lukken. . Ja soms iets verdelen kan makkelijk zijn . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |