Forum antwoorden aangemaakt

RE: Tip en weetjes uit de oude doos . Wat te doen bij ?

@moonshiner79 je kunt in principe bij elk suiker beslag calcium gebruiken. Ja het zal iets uitmaken maar een graan zal altijd zachter blijven . Misschien vind je de suiker en graan alcohol naast el...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Een volgende stap

@wervince als je een goede graan alcohol stookt en je stookt daarmee een graan brandewijn of een jonge jenever of een gin. Deze stook je zoals het hoort !! Dus alcohol via een kruiden mand . Dan heb...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Een volgende stap

@wervince een brandende wijn van fruit. Is dan een keus. Maar als je iets "drinkbaars" met toelaatbare smaak wil hebben dat je snel kunt drinken dan kom je in de essances ,alcohol en siroop roeren ...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Sourmash, bourbon en moonshine.

@pikketanus sourmash is ook als een standaard goede bourbon of whiskey te koop . De moonshiners methode is ruig , vaak meer suiker alcohol en tekenend voor goedkoop " drank " maken meer voor een alcoh...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: clearing agent toevoegen

@freestyledaan als je iets boddy mist en verder Weinig wil veranderen kun je glycerine toevoegen om toch meer body te krijgen

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Help

@alchemist bij eerste overhaal stoppen voor het troebel wordt .

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@roxyjai gewoon oud trukje . Aansteker , theelepel en stokje carnauba wax en je kunt al stoken. Als alcohol uit uitstroom op theelepel niet meer brand is ook tijd om te stoppen met opvang . (Meestal ...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Van graan tot vat: zelf mouten

@johnny dan zou je voldoende diastatisch vermogen moeten hebben . Kun je met een standaard maischen , 55 , 65 en 72 graden

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Van graan tot vat: zelf mouten

@johnny als je daarmee gaat maïschen mis je diastatisch mout als je geeest hebt op hogere temperatuur. Voor optimaal moet je onder 48 gr eersten

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Mountain Dew

@ithebreather ik weet niet waar je woont. Maar ik haal zelf mijn granen bij de molen in Burdaard . Duiven voer is voor duiven . Voor consumenten is schoner en betere kwaliteit .

In forum Recepten

4 jaar geleden

@roxyjai als je geen alcohol meter hebt kun je een lepel en aansteker gebruiken voor kleine indicatie. Paar druppels uit uitstroom op lepel aansteken brand het meteen is percentage boven 48 % brand ...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

(Ook hiervan de fermentatie restanten die je over houd kun je ook als begin voor een nieuwe batch gebruiken voor een sourmash )

In forum Recepten

4 jaar geleden

@rumo inderdaad op het graan vergisten. Voor stoken Uitlekken En via filterdoek naar ketel hevelen. Ja is een ferme stevige smaak die je krijgt.

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Sourmash, bourbon en moonshine.

@grensjager2 🙏🙏

In forum Recepten

4 jaar geleden

@rumo inderdaad ongeveer 35 liter en je zal ongeveer 2,8 a 3 liter drank overhouden.

In forum Recepten

4 jaar geleden
Pagina 190 / 729