Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Mountain Dew @ithebreather begin gewoon met gerst . Het is ook de soort die het meest algemeen bruikbaar is. |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: hogedrukventiel @grensjager2 helemaal goed . geregeld |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: hogedrukventiel Ik heb wel wat voor je liggen. |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten @johnny en wat is jou diastatische mout met actief enzym ? |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten @johnny de temp hang er van Af wat ik wil voor resultaat. Als ik juist veel rooksmaak wil hou ik ook rond 42 -48 gr aan. Voor de roasted op kool of turf zal de temp rond 180 gr zitten. . als het... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @rumo en !! Je verbetert de kwaliteit en ook je geeft het een eigen draai. En je maakt niet de eenheids worst. Immers ook belangrijk een zelf gemaakte mout verwerk je vlot . Het ligt niet eerst maand... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @rumo het valt mij op dat er voornamelijk word gesproken over mouten kopen en de whisky recepten steeds met pils mout zus , whiskey mout zo vol staan . En dat het mouten en eesten als experiment wo... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten @johnny buiten is wat erg fris , het beste is ook het in gelijkmatige laag te spreiden. Zodat ook de temperatuur gelijkmatig is. In een emmer met warmte riem is de buiten kant warmer dan de core . ... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten @johnny ik mout en eest eigenlijk tegen woordig op simpele routine . . wat ik wel doe is vooraf graan wegen . Na mouten wegen en na eesten zodra droog lijkt weer wegen . Ik zorg tijdens het mouten... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten @johnny let op er zit ook tussen mouten voor bier en whiskey verschillen. mout is beste om core temp max 48 voor diastatisch vermogen ( enzymen werking te behouden. ) Groenmout wordt op verscheidene... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Whisky van begin tot eind Ik ken de kan manier niet. De manier van maischen hangt af wat voor mout of granen je gebruikt. En dat hangt af van jou smaak van type whiskey. Aan de hand daarvan kan ik een suggestie doen betref... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Whisky van begin tot eind @lambik voor zelf mouten heb emmer nodig , een plaat om op te spijden , een doek voor afdekken en iets om te eesten dat kan zelfs boven de CV . Of op bbq ( Ik ben geen voorstander van magnetron of e... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @rumo helemaal top dat je ook dit hebt ondernomen. Vaak heb ik al in verschillende topics geopperd dat mouten zeer eenvoudig is . Ook dit met maïs is een mout proces. En het maakt heel veel projecte... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @marcel1966 tja soms gaat het fout. JD is de bikers drank mijn zoons favoriet en hij gaat op electrische step naar zijn werk. Mijn dochter drink hippy groente drankjes en ranja en wil een van mijn Ha... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @rumo zeker en geaardheid is geen issue .En Wat dranken betreft heb je , jagers drankjes (kruidenbitters ), kinderdrankjes (ranja) , zomer drankjes (b.v.. sangria ) , winterdrankjes ( b.v drop , z... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |