Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Recept gezocht; Stroopwafel likeur @kingtb 1/5 deel van stok kaneel even een klap geven en een 1/3 vanille boon open gesneden per liter . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum Je verwart waarschijnlijk de lemonchello recepturen met iemand anders . Zal je wel van een of ander gay forum hebben gevonden . |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @alchemist in een van de tiny's zie je het terug . Opgeklopt eiwit toevoegen bij opwarmen inderdaad op lage temperatuur flink doorroeren . Na enige tijd gaat het stollen en boven drijven. Dan een pa... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Recept gezocht; Stroopwafel likeur @kingtb je kunt het op meerdere manieren doen . Caramel van rietsuiker amandel en vanille kaneel . Maar ook met cacoa olie of rauwe cacao boon voor het boter achtige |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Een goedendag @wervince tomaten puree is misschien wel een bodem van voeding stoffen maar gelijk ook een vervuiler . Ook een zweem in destilaat kan daaruit afkomstig zijn . Tomaten pureer verhoogt zuurtegraad en ho... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Ingebruikname nieuwe destillatie kolom @thurstan voor een nieuwe r.vs kolom zou azijn niet nodig moeten zijn . Gebruik Een vaatwasmachine reiniger . Dus geen afwasmiddel . |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Ingebruikname nieuwe destillatie kolom @thurstan is de kolom van rvs of koper ? een nieuwe kolom reinig je gewoon goed met een vaatwasmachine reiniger en naspoelen. Een koperen kolom even spoelen met een zuur is te adviseren. . Sacrifici... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Gist & Dextrose @edjev gebruik van dextrose of geïnverteerd suiker zal altijd voordeel geven in vergisting tegenover gewoon tafelsuiker . Gist kan makkelijker suikers verwerken , vlotter en heeft minder uitstoot van... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Fijnstook filter @kees22 ik gebruik op latoen koper inderdaad een elektrische bout . Omdat het zo dun is krijg je het prima op temperatuur daarmee |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Een goedendag @wervince zuur. , Azijn , acetaat , aards , bitter. " Muf " dat hoort er niet in. Het is inderdaad het beginners proefje om met glaasjes te werken. Maar let op Proeven kun je niet met zoveel glaa... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Vraag 2e stook Ney als alchemist zegt doe belg is van goede bedoelingen maar er zijn een aantal dingen die niet geheel verstandig zijn. Waarschijnlijk ook een stookboekje van amateurs voor amateurs als basis gebru... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Fijnstook filter @kees22 het is inderdaad even lastig gepriegel maar de latoen koper is flexibel je kunt dus iets ruimte maken en gemakkelijk weer strak vouwen. .het is dun dus er zit zeer snel warmte in. Dan vloeit d... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Sourmash, bourbon en moonshine. @pikketanus 2 gram calium per liter is afdoende . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Whisky mout @michrd De mais moet grof gemalen of gewalst vooraf . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Contronius controller @rumo . Ook daar zit wat in dat met robot je alleen een continue alcohol krijgt . Masr dan kom je toch alleen weer uit op alcohol wat voor mengen en roeren met geur kleur en smaakstoffen ,/ essanc... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |