Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Contronius controller @rumo Er is te weinig ruimte om winst uit te halen. Temperatuur reacties op regeling alleen Al gaat bij de ketel traag. Zowel stijgen en dalen. Alleen met sensoren kun je dat niet veranderen. |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Contronius controller @bertel ik heb bij een aantal t500 apparaten upgrades gedaan waaronder ook meetpunten erbij gemaakt . Ook vermogen regelaars ingebouwd. Punt is dat je bij het apparaat daarmee niet veel winst maakt. ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Contronius controller @bertel het lijkt mooier dan je denkt. Al zou de controler alles aan kunnen . Je loopt meteen tegen de beperkingen van de hobby ketel aan. Je zal naast een controler ook in andere aanpassingen moeten... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Fijnstook filter @pikketanus wanneer met natrium hydroxide stookt stook je op hogere temperatuur . Dus zal het station niet snel vollopen. . Stook je met overstort gebruik je geen natrium hydroxide . Er wordt ook ... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Fijnstook filter @kees22 sorry de tekening is even snel klad . Schoonmaken is vrij simpel .. gewoon spoelen met licht zuur en dan in de ultrasoon .. IMG_20220122_1428013312.jpg |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Fijnstook filter @kees22 ik kan een schets maken met doorsnee. . Het " honing raad," zit erin gezoldeerd . En huis zit ook dicht gezoldeerd |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Sinaasappel-koffielikeur 'Quarante-quatre' @lambik grappig is dat aquavit , vodka en ook de benaming whiskey betekenen levenswater. |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Fijnstook filter @kees22 met dit materiaal . Daar knip je vellen van . Met twee dunne stripjesstaal van 10 bij 1 mm vouw je een zig zag . Dat soldeer je met een klein vlammetje tegen elkaar . Een buisje steekt ond... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Whisky van begin tot eind @kingtb het verschil tussen gerst vlokken / grof gewalst gerst en pilsmout is toch wel een vrij groot verschil. Mout zal lichter en wat zuur zijn . Granen zullen warmere tonen geven en voller zijn ... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Whisky van begin tot eind @lambik helemaal goed . Gezellig . ,👍 |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: walnoot likeur 2 @aton in de restanten zitten te veel vervuilingen dir je niet wil mee hebben. Je kunt bepaalde stoffen die erin opgelost zijn ook niet eruit filteren |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Fijnstook filter Op foto van mij boven staat een klein " potje " waarin een klein honing raad van latoen koper zit . Zig zag gevouwen latoen koper plaatjes gesoldeerd als honingraat aan elkaar . Gepriggel maar moe... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Fijnstook filter @kees22 de tekeningen zijn wel degelijk getest ze staan in Manual for the distiller. Boek uit 1938 en in hoofdstuk worden ze ook verder uitgelegd . Fijnfilters of rectificatie stations kunnen werken m... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Whisky van begin tot eind @lambik geen dank. Er staan nog een paar filmpjes meer over whiskey , En je bent welkom met al jou vragen . ( Mag ook via app of pb altijd . Of eventueel eens hier mee te stoken is ook mogelijk. ) |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Whisky van begin tot eind @lambik hier een eenvoudig filmpje. : U Ook hier vind je wat : topic Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |