Forum antwoorden aangemaakt

RE: Whisky van begin tot eind

@lambik hier een eenvoudig filmpje. : U

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Fijnstook filter

En  IMG_20220120_1847575672.jpg

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden

Deze  IMG_20220120_1844211722.jpg

4 jaar geleden

@kees22 rectificatie is zowel verhogen van percentage en zuivering van destilaat In de gin destileerderij in Plymouth en in pontalier kun je het van dichtbij bekijken . Beschrijvingen vind je over...

4 jaar geleden

@kees22 kam is soort honing raad en ook worden schotels gebruikt . Nee het is niet oost Europa over hele wereld wordenn rectificatie vaten gebruikt. . Niet alles valt onder thumper ! Bij o.a. bacard...

4 jaar geleden

@leendert je hebt een beetje het principe te pakken het zit er wel dichtbij. . . de wand wordt vanbinnen gekoeld en er zitten normaal een paar schalen in .

4 jaar geleden
RE: Een goedendag

@wervince tijd is moeilijk te zeggen. Het verschild van ketel tot ketel. Van opstelling tot opstelling . Ook hoe is brander verhouding. Zelf doe ik een eerste overhaal met 50 liter inhoud ook in 3en...

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden

@ahelmons het is Inderdaad damp . Met goede afregelen zal de damp temperatuur het continu houden . Dus geen terug condensator .

4 jaar geleden
RE: Hulp gezocht -- Appelcider recept oke??

@moonshiner79 voor cider mag het nog iets zakken. 2,8 is wel het maximale. Je kunt schelpen of eierschalen toevoegen als soort zuurbuffer waardoor de ph minder of niet verder zal zakken .

In forum Recepten

4 jaar geleden

@moonshiner79 na maischen is meestal een ph gezakt naar 5,2 . 4,8 - 5,2 is een prima uitgangspunt bij een graan beslag. Gemiddelde zal tijdens gisten het nog 1 punt zakken . Wanneer een gisti g slec...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

@ndre dat is een manier van benaderen inderdaad. ( Off topic ) Er zijn verschillende wegen die naar rome leiden. Maar officieel hoort cognac op charantaise gestookt. Een potstill brandy / cognac kom...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

@ndre er zijn uitzonderingen. Cognac stook op charantaise gaat de lowwine en feints terug in primaire chauffe . En bij het maken van een sourmash gebruik je de restanten van de fermentatie en deel van...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Mountain Dew

@roxyjai de mais bij de molen is meest franse mais voor bakkerijen dus voor o.a. consumptie en hoogwaardig .

In forum Recepten

4 jaar geleden

@moonshiner79 ph heeft te maken met enzym werking , estervorming ,gisting , en voorkomt schimmels. Voor zetmeel omzetting uit granen is enzymen werken belangrijk en deze hebben een hoog ph nodig van...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Gist! Help...

Bakkersgist is Inderdaad droog 3 gram per liter ! En nat zit je op 6 gram per liter. . 70 -75 gr op 25 liter droog ! (Bij grote hoeveel heden kun je iets minder gebruiken 200 gr op 100 liter 1500...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
Pagina 194 / 729