Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: vevor en koper De keteltjes zijn van een laagwaardig rvs . Het gebruiken van koper kan evenals het koper zelf ook het rvs aantasten. Zuren en verschillende metalen kunnen galvanise corrosie veroorzaken . Daarnaast... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: sugerwash Als je de temperatuur niet kunt halen kun je bijvoorbeeld warmte matjes gebruiken die ook voor reptielen terraria zijn te krijgen . Als er een goede gisting is Is er een laag van co2 aan opppervlakt... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: vraag mbt brouwketel @rumo het ging om of je van een brouwketel een stookketeltje kunt maken . Maar het kost geld en tijd. Des te meer je investeert in tijd en materiaal des te meer je eruit haalt . ja ook de t500 is n... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @alchemist zit het vol glas of is het nog te reden. Kiemen van mais gaat vrij vlot. Als je ruim spreid 5 tot 8 cm op een plaat met een vochtige katoenen doek en een vochtige doek eroverheen af en... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: vraag mbt brouwketel @larsje40 het apparaat is zeker wel aan te passen . Hij is beter regelbaar en degelijker dan een aantal soort gelijke ketels . De simpelste manier is een bovendeel te gebruiken van een koperen tagine... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten @pikketanus Ik gebruik voornamelijk naslag uit de industrie . Dat is toch wat uitgebreider en zinvoller .. , meeste illustratie's zijn getekend . tja , mouten is over een paar dagen verspreid nu en ... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @mccorner als ik iets rook komen buren kijken of ik aal of makreel over heb. |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @alchemist als ze op flats in de stad een gezellige houtbrander of vuurschaal op het balkon kunnen hebben dan kan een rook moment ook niet grote problemen wezen. |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @alchemist het zelf mouten en eesten zal ook sneller zorgen dat je de mout kunt krijgen die jou ook de islay smaken gaat doen benaderen . Zwaarder rook , beter roosteren , meer turf , bloemerige en ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten @pikketanus meeste stookboekjes zojn ook een boekje van hobbyisten voor hobbyisten.Niet een hoogstaand meesterwerk . Maar ik denk ook dat het komt doordat allerlei regels hebben jaren lang gezorgd da... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @alchemist als je toch een oven gaat gebruiken laat dan de ovendeur open je moet niet braden of poffen maar het vocht kwijt. En regelmatig door scheppen. . Je kunt het ook gewoon drogen op of boven e... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten @pikketanus het is ook kinderlijk eenvoudig daarom snap ik niet waarom zo weinig mensen zelf mouten. Zeker voor het whiskey maken kun je daar juist het onderscheid maken . Maar wat ik mij ook afvraa... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: SG blijft hoog na 4 weken @st3v3nsz strooi het erin het zakt vanzelf Niet roeren en inder daad niet te vaak deksels eraf |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: SG blijft hoog na 4 weken @st3v3nsz baking soda is inderdaad natrium bicarbonaat . Voorzichtig bij voegen . Niet met te grote scheppen tegelijk. .. afgestreken theelepel en dan even wachten en opnieuw evrn meten. . Weinig bi... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: SG blijft hoog na 4 weken @st3v3nsz voor een verhoging van bijna 2 punten kunnje ook natrium bicarbonaat gebruiken of soda. |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |