Forum antwoorden aangemaakt

RE: vevor en koper

De keteltjes zijn van een laagwaardig rvs . Het gebruiken van koper kan evenals het koper zelf ook het rvs aantasten. Zuren en verschillende metalen kunnen galvanise corrosie veroorzaken . Daarnaast...

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: sugerwash

Als je de temperatuur niet kunt halen kun je bijvoorbeeld warmte matjes gebruiken die ook voor reptielen terraria zijn te krijgen . Als er een goede gisting is Is er een laag van co2 aan opppervlakt...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
RE: vraag mbt brouwketel

@rumo het ging om of je van een brouwketel een stookketeltje kunt maken . Maar het kost geld en tijd. Des te meer je investeert in tijd en materiaal des te meer je eruit haalt . ja ook de t500 is n...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Mountain Dew

@alchemist zit het vol glas of is het nog te reden. Kiemen van mais gaat vrij vlot. Als je ruim spreid 5 tot 8 cm op een plaat met een vochtige katoenen doek en een vochtige doek eroverheen af en...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: vraag mbt brouwketel

@larsje40 het apparaat is zeker wel aan te passen . Hij is beter regelbaar en degelijker dan een aantal soort gelijke ketels . De simpelste manier is een bovendeel te gebruiken van een koperen tagine...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Van graan tot vat: zelf mouten

@pikketanus Ik gebruik voornamelijk naslag uit de industrie . Dat is toch wat uitgebreider en zinvoller .. , meeste illustratie's zijn getekend . tja , mouten is over een paar dagen verspreid nu en ...

4 jaar geleden

@mccorner als ik iets rook komen buren kijken of ik aal of makreel over heb.

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist als ze op flats in de stad een gezellige houtbrander of vuurschaal op het balkon kunnen hebben dan kan een rook moment ook niet grote problemen wezen.

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist het zelf mouten en eesten zal ook sneller zorgen dat je de mout kunt krijgen die jou ook de islay smaken gaat doen benaderen . Zwaarder rook , beter roosteren , meer turf , bloemerige en ...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@pikketanus meeste stookboekjes zojn ook een boekje van hobbyisten voor hobbyisten.Niet een hoogstaand meesterwerk . Maar ik denk ook dat het komt doordat allerlei regels hebben jaren lang gezorgd da...

4 jaar geleden

@alchemist als je toch een oven gaat gebruiken laat dan de ovendeur open je moet niet braden of poffen maar het vocht kwijt. En regelmatig door scheppen. . Je kunt het ook gewoon drogen op of boven e...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@pikketanus het is ook kinderlijk eenvoudig daarom snap ik niet waarom zo weinig mensen zelf mouten. Zeker voor het whiskey maken kun je daar juist het onderscheid maken . Maar wat ik mij ook afvraa...

4 jaar geleden
RE: SG blijft hoog na 4 weken

@st3v3nsz strooi het erin het zakt vanzelf Niet roeren en inder daad niet te vaak deksels eraf

In forum Gist vragen

4 jaar geleden

@st3v3nsz baking soda is inderdaad natrium bicarbonaat . Voorzichtig bij voegen . Niet met te grote scheppen tegelijk. .. afgestreken theelepel en dan even wachten en opnieuw evrn meten. . Weinig bi...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden

@st3v3nsz voor een verhoging van bijna 2 punten kunnje ook natrium bicarbonaat gebruiken of soda.

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
Pagina 195 / 729