Forum antwoorden aangemaakt

RE: Whisky mout

@roxyjai ik haal mijn mais zelf bij de graanmolen in Burdaard . Maar ook hier kun je prima terecht :

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Hoelang hout in fles laten zitten

Ook maakt voor de tijd van aan hout bloodstelling uit de hoeveelheid hout snippers / stookjes /blokjes . Wat voor hout het is . Hoe lang heeft het hout gelegen . Ligt het al een paar jaar zal het mi...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Aardappel vodka van patat

@odevie schrapen of schillen is wel verstandig. De schil zit vervelende stofjes in die muffe smaak geven Met enzymen breek je cellen open en knip je de suiker ketens stuk . koken en vriezen zijn dis...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Aardappel vodka van patat

@odevie Inderdaad je kookt de aardappelen en dan temperatuur laten zaken tot 67 graden met citroen zuur of fosfor zuur ph op 5 ,5 zetten. ( Aardappel hebben zelf een ph van rond 6,1 en nederlands wa...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@michrd het Door koken is enkele minuten . Het hoeft niet geheel gaar . De verhouding voor mout en mais is minimaal 1 kg mout op 10 kilo maar is beter om 2 kg te gebruiken. . Voor een bourbon is trou...

In forum Recepten

4 jaar geleden

Maïs in blik is bruikbaar maar heeft een warmte / stoom behandeling gehad. Hiermee moet je wel rekening houden . En sommige blik groentes bevatten toevoegingen en ook oppassen met openen dat de mais ...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Dropshot maken

@odevie wanneer je begint met 1 liter 45% en je verliest bij Destilatie slechts enkele milliliters zal je bij laatst aanvullen weer tot 1 liter zal je op zo goed als 42 % moeten uitkomen . Je kunt ...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Vraagje temperatuur mijn installatie

@jeffrey een regelbare gasdruk regelaar kan helpen met themperatuur beheer . Je kunt dan nauwkeuriger jou vlam regelen en wanneer je stookt en de themperatuur loopt wat op kum je beter temperen .

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Domme vraag

Het is niet aan het merk ,prijs of de winkel te zien of een wijn bruikbaar is . 'T is wel zo dat als je bagger gebruikt je ook bagger zal stoken . Probleem is dus om te uit te vinden wat wel en niet ...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Fijnstook filter

@pikketanus de ene werkt met soda vulling de andere met kanaaltjes . Dat bolletje van leendert met koeling en een raad of kam . Ik denk dat het makkelijkste is om wat doorsnee tekeningen te maken .

4 jaar geleden

En nog een opstelling die ik enkele keer gebruik  1635693098-IMG_20211031_153018987.jpg

4 jaar geleden

Ook dit is rectificatie / filtering  1612722523-plonk.jpg

4 jaar geleden

@alchemist nee de armanac alambiek is ook net weer anders ! Er zijn meer configuraties met meerdere stations dan charantaise , armanac en zeker als de moonshine thumper !

4 jaar geleden

@leendert het fijnfilter is een rectificatie waarbij als het ware als een secondaire kolom. De damp komt erin en de damp wordt gekoelt waardoor een deel in de schaal valt en de overgebleven niet t...

4 jaar geleden
RE: SG blijft hoog na 4 weken

@st3v3nsz gebruik een high pitch van 2,5 tot 3 gr per liter en zet de ketel warmer. Hangt van gist af wat ik gebruik .is het een gist die meer warmte nodig heeft dan gebruik ik terrarium warmte ma...

In forum Gist vragen

4 jaar geleden
Pagina 196 / 729