Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Fijnstook filter @leendert. Raar dat een distilleerder niet weer wat hij voor inrichting gebruikt . Het lijkt mij dat je een charantaise beschrijft ,( continu systeem ,) is het een charantaise opstelling die je bedoe... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: SG blijft hoog na 4 weken @st3v3nsz lage temperatuur is zeker mede oorzaak c70 houd van warmte en zet een gist ketel nooi op een koude vloer Ja er mag wel wat meer gist in |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Hoi, ik stel me dan ook maar even voor. @alien_alcymist als je zegt 25 j ervaring te hebben met Destileren en met een scheikunde doosje spelen zou je ook wel iets over omgaan met giftige stoffen en veiligheid moeten weten . Ik lees dit top... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @murmillo je gebruikt gemiddelde 3,1 - 3,5 liter per kilo . . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: stookwijn klaren of niet? @moonshiner79 in geval van noodzaak dat je moet klaren dan klaren na vergisting . |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @alchemist mais heeft inderdaad laag diastatisch vermogen maar Bij kiemen zelf wordt al deel van zetmeel omgezet in suikers hierbij is enzymwerking en inderdaad veranderd de eiwit samenstelling. Da... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @alchemist het probleem is dat de beginner met mais altijd het plakkerige starch ,dicht slibben een " gedoe " vinden terwijl dat helemaal niet hoeft . Wanneer je ook het mais laat spruiten krijg ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: stookwijn klaren of niet? @moonshiner79 nee. Is meer dat de vaste stoffen niet zo zeer met wand en bodem on kontackt komen . |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
RE: stookwijn klaren of niet? @moonshiner79 aanbranden heeft altijd invloed op smaak . Kan zijn van een licht caramel achtig tot muffe bijsmaak of echt ook de smaak van aan Branden. Probeer eens met kookzak te werken . (Verbaa... |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
Mountain Dew Jaren terug kreeg diverse boeken en recepten in handen . Onder andere Amerikaanse recepten zoals Cuffs and buttons / southern comfort en ook aantal bourbon recepten. . En Ook "mountain dew" Bourbon... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: stookwijn klaren of niet? @moonshiner79 normaal zou een stookketel een troebele of pulp moeten kunnen verwerken . Het Destileren maakt het helder . Een goed werkende ketel kan dit probleemloos ! Ooit heb ik soort upgrade ... |
In forum Grainfather |
4 jaar geleden |
|
RE: ff voor stellen @theresa Barbaar ! ,,🤪 Jij weet toch dat tijd rijping veel mooier en ronder is. ! Forceren in rijping met warmte wisselen proef je altijd terug ! Zonde . 😭 |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Houbaarheid van koper zadels, koper sponsjes @moonshiner79 de positieve effecten van koper geld noet voor alle dranken en daarnaast Wanneer je maar enkele liters stookt heeft het nagenoeg geen invloed. Pas na grote hoeveelheid liter of meerder... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Wat zweeft daar in mijn Absint? @zoef . Nylon filter doek 150 of 200 micron . En tegen gelijk dichtslibben kun je Aquarium filter watten erop leggen en je kunt het vaker gebruiken. ( Spoel nieuw filterwatten eerst flink uit ) |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Wat zweeft daar in mijn Absint? @zoef als je vislijm gebruikt moet ja altijd een paar dagen wachten met filteren. Filter je te snel zou zeker nog resterende resten na paar dagen kunnen gaan zweven. Goed na filteren. . |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |