Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Gist & Dextrose @edjev voordeel van dextrose is dat het is een monosaccharide dus voor gist makkelijker verwerkbaar en ook minder vuil uitscheiding van het gist. Gewoon suiker / sacharose is een disacharide wil zeg... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Keramische ballen @edjev keramische of glas materiaal kun je als je ze niet breekt jaren lang gebruiken als je maar regelmatig reinigt . Bij een goede verhouding in vulling werkt even als koper prima. Koper heeft zel... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen @broekginwaterland oude basis recept van Gin leuk om meet e beginnen . [ Misschien handig eerst ergens wat soorten te proeven en dan aan de slag te gaan ] nodig voor 5 l Gin : 45 l water , ... |
In forum Stel je even voor... |
4 jaar geleden |
|
RE: Wat zweeft daar in mijn Absint? @zoef is het een absint of een pastis met alsum. ? Absinth is een destilaat , Pastis is Maceraat . Foto is niet goed zichtbaar. Heb je gefilterd ? Zijn het olien , mineralen en vezeltjes die sa... |
In forum Likeuren |
4 jaar geleden |
|
RE: Laatste test voor de eerste echte run @rumo wanneer je de koelwater temperatuur gaat aanpassen en manipuleren zal je inderdaad met een alquitara veel beter je percentage's maar ook overkomen van smaakstoffen kunnen beheersen. ( Maar Wat... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Laatste test voor de eerste echte run @rumo wanneer je de koelwater temperatuur gaat aanpassen en manipuleren zal je inderdaad met een alquitara veel beter je percentage's maar ook overkomen van smaakstoffen kunnen beheersen. ( Maar Wat... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Houbaarheid van koper zadels, koper sponsjes @concha van de grotere zou je minder moeten moeten gebruiken. . kleiner dan 6x 6 is meer eem probleem omdat dan de pakking te compact kan worden . ( Zoals bekend o.a. een te compacte vulling ,/ pakki... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Aanschaffen T500 @koning het opzet stuk alambiek is praktisch maar is een concessie . Voor goede volle smaken kun je beter een volwaardige alambiek of soortgelijke ketel kopen . Het stoken op gas of electra maakt ge... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Houbaarheid van koper zadels, koper sponsjes @moonshiner79 dat van stookwinkel is inderdaad een bruikbaar en beter alternatief voor koper of rvs . . |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Houbaarheid van koper zadels, koper sponsjes @moonshiner79 ik zou persoonlijk bij voor kolom vulling ten alle tijden voor keramische of glas gaan. Zakje raschig ringen halen. . Ook is gebruik van koper beneficiair voor dranken als whiskey ( eig... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Houbaarheid van koper zadels, koper sponsjes Zie topic " galvanische werking RVS 304 en koper" |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Houbaarheid van koper zadels, koper sponsjes @moonshiner79 als koper echt zwart is uitgeslagen kun je het met wat zoutzuur oplossing schoon krijgen. Daarna goed spoelen met water ! De verkleuring komt snel voor wanneer een te destilleren prod... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Aanschaffen T500 De vraag is " wat wil je maken ?" Als je wat alcohol wil maken voor mengen en roeren met essances is de t500 een prima toestel. Wil je dranken op smaak stoken kun je met een alambiek een redelijk d... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Houbaarheid van koper zadels, koper sponsjes @jonathan het koper hoeft niet te glanzen als het maar koper kleur is . Groenblauwe aanslag mag er niet opzitten. Of zwart . Te zout of te zuur destilaat geeft extra verkleuring en kan zweem geven.... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Grote fles whisky geknapt 😩 @ndre zonde maar als je dorst hebt kun je hier wel een glaasje mee drinken of meer . Ik kom toch in dit leven niet meer door mijn voorraad heen. Je bent welkom . |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |