Forum antwoorden aangemaakt

RE: Houbaarheid van koper zadels, koper sponsjes

@jonathan als je alleen maar met azijn of ander zuur gebruikt voor reinigen zal je vaker moeten vervangen. Als er geen oxide of kalk afzetting is kun je ook het materiaal reinigenet water en een vaa...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

@pikketanus niet alleen eesten en temperatuur daarbij maakt verschil , ook soort graan wat wordt gemout eveAls groen mout gebruikt ,of zuurmout (voor melkzuren ) , heeft invloed op smaak maar ook ze...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht

@moonshiner79 de eerste paar dagen is vaak de heftigste activiteiten inderdaad na enige tijd neemt het wat af en zal her gestadig door gaan . Ja dat klopt in de eerste periode zakr ph maar als goed i...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Toch maar eens voorstellen 🙂

Welkom op dit forum . Er valt hier een hoop info te vinden . Betreft bruggeman is de alcohol tolerantie gemiddelde 12 % In goed milieu. Je wil schone alcohol en daarom ook het van Amerikaanse kneie...

In forum Stel je even voor...

4 jaar geleden
RE: Tussentijdse of eind SG bepalen

Als je merkt dat er veel activiteiten zijn is beter om de ketel niet te openen . En ook beter om de co2 laag aan oppervlakte niet te doorbreken . Er een dobber meerdere keren insteken is ook noet vers...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: walnoot likeur 2

@aton je verliest iets bij destileren in voor en naloop en wat achter blijft in de gemacereerde spullen . Je zal uitkomen rond 40 -42 %

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist grainfather skills ? Ik zie absoluut geen toegevoegde waarde aan dat ding . Eerder beperkingen. Je hebt gewoon minder vinger aan de pols . Maar goed .. hij staat leuk in de keuken Ind...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemistik ken die temperatuur staatjes. Verschil is dat jij meer theoretische gericht op bepaalde getallen gaat werken. En ik meer op de praktijk . Wanneer ik gewoon aan maischen ben komen al...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist. ja dat spuwen lees ik wel vaker dat mensen last hebben van spugen. Ik heb daar nooit last van . ( Behalve die ene keer met wat jij meebracht ) Ik denk dat jou manier van maïschen en o...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist mineralen sturing is inderdaad lastig .maar mineralen zijn Wel essentieel. Het oversuplimenteren zal niet snel gebeuren en voor de meeste weinig of geen verschil brengen . Maar de ontbreke...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist water waarmee je werkt is een basis element van het beslag. Bij whiskey zeker van belang . (Ook bij verdunnen vam likeuren trouwens is gewoon kraanwater beter niet te gebruiken . ) Grondw...

In forum Recepten

4 jaar geleden

@alchemist water waarmee je werkt is een basis element van het beslag. Bij whiskey zeker van belang . (Ook bij verdunnen vam likeuren trouwens is gewoon kraanwater beter niet te gebruiken . ) Grondw...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Correct schroten

@moonshiner79 Eigenlijk zijn het gemiddelde richtgetallen maar er kan een verschil zitten in korrelgrote . Verschilt van seizoen / jaar en waar het vandaan komt als de tarwe wat kleiner uitvalt zal e...

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Stap voor stap gin en / of whiskey stoken

@moonshiner79 Gist werk anearobe wil zeggen in zuurstofloze toestand . Aerobe zal gist voornamelijk alleen delen. . veel deling is alleen te wensen als je weinig gist hebt maar bij deling stoot gist...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Wasda?

@harms t is lastig om op afstand dingen in te schatten met alleen dat iets zurig ruikt. Je kunt een bier achtig zuur ruiken maar ook meer zwavelzuur of azijnzuur achtige geur.

In forum Stookforum

4 jaar geleden
Pagina 199 / 729