Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: T-500 steeds minder efficient als waterdruk te hoog is is er kans op lekage ook als er teveel pakking in zit of vervuiling krijg je druk . Je kunt het terug vinden op site fabrikant . Dit is wat still spirit zelf zegt .: There... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Wasda? @harms zwammen ? Of je hebt iets laten aanbranden dat beetje caramel achtig is komen boven drijven |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Wasda? @harms je hebt dus amylase uit potje of zakje gebruikt? |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Wasda? @harms heb je ook diastatisch mout gebruikt . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Wasda? @harms heb je de granen niet gemaisht ? Waarschijnlijk heb je een schimmel te pakken . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: walnoot likeur 1 @aton je kunt rijpe gebruiken zie ook. Ander recept. |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Stap voor stap gin en / of whiskey stoken @rumo Grondwater stroomt door veenlagen en dat wordt opgepompt. En gebruikt . Je kunt turf op gaas leggen en water er door te filteren en rond pompen of regelmatig even opnieuw door gieten en daarn... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Stap voor stap gin en / of whiskey stoken @moonshiner79 wanneer je gewoon kraanwater gebruikt is er voldoende zuurstof aanwezig . Gewoon het gist even te voren in wat lauw water oplossen met wat sinaasappel sap of iets dergelijks is prima ma... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Stap voor stap gin en / of whiskey stoken @moonshiner79 ph zal altijd 1 hele punt verlopen. Wanneer gisting te warm of niet geheel goed start kun je wat extra verzuring krijgen. Een te lage pitch kan voor moeilijke start zorgen ook zal dan e... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Stap voor stap gin en / of whiskey stoken @orangeloo ik haal mijn turf blokken bij een dierenwinkel maar je kunt het ook bij hoveniers kopen of kachelboeren en op internet turf voor rookkasten . je houd altijd van het eesten en roken van he... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! @stookje als de gist rijst is die al bruikbaar. ja je kunt het zo zondee drogen toevoegen aan de melasse |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Eerste ruwstook is een feit @ronpal mooi dat je naar tevredenheid de eerste stook heb kunnen doen . Ja spoel altijd de ketel tussen stoken door ! Achtergebleven stoffen zullen altijd invloed hebben . ( Er zijn maar enkele dra... |
In forum Het Café (praathuis) |
4 jaar geleden |
|
RE: Stap voor stap gin en / of whiskey stoken @theresa Lijkt mij vrij logisch dat iemand die een scotch of islay whisky wil maken weet dat je daarvoor geen kraanwater gebruikt maar welwater het liefst uit een veen gebied gebruikt of water gefilte... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum runners @meneer-van-beusdenkom bij een welkoop of fourage handel kun je krijt / calsium Carbonaat verkrijgen . Bij fourage nog geen €10 per 20 kg . Het beetje eiwit en vetten die nog in eierdoppen zitten k... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Stap voor stap gin en / of whiskey stoken @ndre je moet rekenen op 1 kg mout ( mout /graan) op 3,1 liter . Dus 7,5 kg voor een vat van 25 liter . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |