Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Melasse zuiveren @gusjke elke plantaardige glycerine kun je gebruiken. Vino ferm of Kruidvat beide is prima . 10 - 15 mil per liter . |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Melasse zuiveren @gusjke zelf zou ik bij dergelijke fout iets zwavelzuur toevoegen hierna ph corrigeren tot 5 a 6 en dan op pot destilleren. Als je dat niet aan durft neem dan glycerine voeg dat toe en destileer zo ... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Melasse zuiveren @gusjke Te weinig gistvoeding zal gist vroegtijdig stoppen teveel gistvoeding als DAB geeft vervuiling wat negatief effect kan hebben op vergistingen , maar ook de smaak kan aantasten en kwaliteit van... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Melasse zuiveren @gusjke 1 theelepel per liter is vrij veel . 3 tot 5 gram per 10 liter is voldoende . |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Melasse zuiveren @stokes ik neem aan dat Stookwinkel het verkoopt . |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 het kan aan ph liggen maar ook aan het gist zelf , giststress . Of voeding ., |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Melasse zuiveren @gusjke waarom tomaten puree ? Een gebruik voortgekomen uit armoede van moonshiners kneierij. Tomaten puree geeft verzuring , bijsmaak en vervuiling .. |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Melasse zuiveren @gusjke je kunt even koken en met eiwit de melasse voorbehandelen. . Wanneer ne de melasse voor vergisting klaar hebt kun je eierschalen of schelpen toevoegen. Wanneer zuurtegraad omhoog loopt " vree... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum van enkel melasse @pikketanus de viscositeit van onverdunde melasse maakt het lastiger . Het eiwit blijft dan zweven . Het beste kun je verdunnen . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Rum van enkel melasse @stephan het schuim wat je afschept en de drap onderin laat je achter. Dat gebruik je niet. . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Melasse zuiveren @gmp je kunt gist hetgebruiken maar je moet het wel " reinigen. " Je neemt anders ook zuren van de autolyse mee . |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Melasse zuiveren @gusjke melasse wordt met weinig bewerkingen ( rauw ) verkocht. Voor verder gebruik moet je het dus verder voor bereiden . |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |
|
RE: Laatste test voor de eerste echte run @pikketanus een kleine koeler kan soms een uitkomst zijn . |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 ph verder zo laten. En nooit in een gistend beslag roeren . Kijk of het nog zakt in komende dagen zo niet afstoken. . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Laatste test voor de eerste echte run @rumo dat is nu het trukje bij de alquitara . . Je kunt er enorm veelzijdig mee werken . Het is alleen een lastpak in de koeling maar als je het spel wat doorhebt kun je omdat de koelbak op de hoed st... |
In forum Mijn installatie |
4 jaar geleden |