Forum antwoorden aangemaakt

RE: Stap voor stap gin en / of whiskey stoken

@jerry-can probeer niet de exacte smaak te willen najagen van een lagavulin . Dat gaat niet lukken omdat je het Recept niet gaat krijgen ! JE zal dan ook in toekomst moeten overwegen een andere meer ...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: actieve kool uit de mash filteren

@klokkie inderdaad in verband met mogelijke lekkage of spil bij vullen is verstandig om terug te verdunnen tot onder 48 %

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Laatste test voor de eerste echte run

@rumo bij alquitara hangt het af wat je stookt en hoeveel reflux je wil. .maar gezien je meestal een vol aroma wil is 30 - 45 gr prima .

In forum Mijn installatie

4 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

@stumphole 7 weken gisten met een eind van 1010 is niet echt een goede vergistingen . Wanneer iets lang staat kan het product verzuren. Wanneer je een ketel met koper hebt zou het kunnen dat het te...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Laatste test voor de eerste echte run

@ronpal temperatuur van koelwater hangt af van welk type apparaat mee wordt gewerkt . Een alquitara kun je juist manipuleren met temperaturen koelwater even als kolom koelen. Voor een eind koeler moe...

4 jaar geleden
RE: actieve kool uit de mash filteren

@klokkie beste percentage na de 2e stook ?dat hangt af van smaak ,geur , kleur van het destilaat. Immers als de alcohol smaak goed iskun je met een percentage van 88 % prima werken . Leiding water ...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Restanten en "mislukte" rum stoken

@stephan ik kan van hieruit niet echt beoordelen hoe het er bij staat . Maar als je zelf twijfelt aan het werk dat je eraan hebt voer het dan aan de gootsteen. Immers veel werk is het niet om een fris...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@mccorner etherische oliën van sinaasappel en anijs krijg je met elke kolom still weg . Maar stephan had ook veel naloop en voorloop delen er in zitten . Als je dit laat staan gaan de daarin zittend...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@mccorner sorry maar de T500 is geen wondermachine en kan ook geen verschil in acetaat bindingen en alcohol zien en zal het dus ook nooit zonder toevoeging schoon krijgen . ! Ook niet in 2 x stoken. ...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@stephan ik kan de kwaliteit niet inschatten van het mislukte product. Je kunt het eerst ook met wat calcium mengen 24 u laten staan en proberen met ruime voor en naloop . En anders met caustic sod...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

@jerry-can ik mout en eest zelf . Ook het roken op turf doe ik zelf. . Ee zijn ook wat adressen in België en nederland maar ik weet niet wat ze leveren aan types. . Er is van merk Viking goede mout ...

In forum Recepten

4 jaar geleden

Welkom . STOOKWIJN SUIKER . 2 kilo suiker los je op in 1 liter water van 80 gr waarin 5 gr citroen zuur is opgelost . Hou dit 40 min op deze temperatuur . Hierna voeg je 8 liter koud water toe . Bij...

In forum Recepten

4 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

@nathan2020 een gist kweken op het product dat je gaat vergisten geeft een gist wat makkelijker en probleemloos werkt en ook lang doorgaat. Daarbij komt dat het ook makkelijkere ook andere suiker kete...

In forum Stooktips

4 jaar geleden

Je kunt het met natrium hydroxide stoken . Let wel op dat je het in stappen moet doen . Met Natrium hydroxide moet je wel erom denken dat je tijdens de stook ook oxidatie kunt krijgen wat weer vervuil...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Messing koppeling stookwinkel ketel los kopen

@brenner zo te zien is het een oude engelse pijpkoppeling . waarschjnlijk BSP draad. ook in scheepsbouw wel gebruikt .Even bij een werf vragen of bij bedrijf zoals exalto . Even draad opmeten ! Of ...

4 jaar geleden
Pagina 202 / 729