Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 je kunt er op twsten maar je kunt het ook ruiken en proeven als het doorgeschoten is. . Als de geur gewoon bierachtig zuur is is het okee. Zit er een beetje een scherpe " lijm" lucht aa... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: in wat bewaren jullie je eindproduct? @kees22 inderdaad daarom worden kunststoffen op den duur hard en poreus . |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 dan zijn die stukjes wat gecaramelliseerde resten . Bij maischen zet je meer ketens om dan alleen zetmeel . Hoewel de jodium test als algemene test wordt gebruikt is het niet dat 100 % v... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 nee ga niet aftappen tussendoor . In de laag zitten nog voeding stoffen . En je moet een gistende massa zo weinig mogelijk verstoren . Ik heb niet geheel meegekregen wat de basis ingred... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Welke zelfbouw stookketel @jeffrey waarom ga je voor birtwatchers ? Een recept dat bijsmaak heeft door tomaten puree , meer kans op schimmel , kans op meer acetaten vorming en vervuiling en verkleuring gistton en lastiger te r... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Welke zelfbouw stookketel @jeffrey wat wil je gaan doen ? Wat wil je stoken ? Suiker alcohol voor wat mengen en roeren met essences ? Hoge percentage's ? Volle smaken ? Kruidendranken? Een gewone ketel voor de algemene whis... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: eikenhout bewerken @johnny bij vaten noemen ze zwavel behandeling " wieken " Door zwavelwiek te branden en het hout daarmee te " roken " kun je het hout behandelen . Pas op dat je geen zwavel restanten zelf op je hout ... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van enkel melasse @pikketanus inderdaad wanneer je eerst verdund kunnen verontreinigingen ook makkelijker vrijkomen en aan schuimeiwit hechten |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: eikenhout bewerken @johnny wanneer hout opgeslagen is geweest voor langere tijd zou ik zowiezo ook het hout even met zwavel behandelen. Wil je er een bourbon , sherry , port of andere smaak aan hebbem zal je het eerst ... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: in wat bewaren jullie je eindproduct? @adalf ik gebruik 5 liter en 10 liter glazen flessen en kruiken .Liter flessen van glas . Maar ook eiken vaten. . |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van enkel melasse @stephan alleen eiwit ! Ja half ei zou genoeg zijn. Maar iets meer kan geen kwaad. Je schept het toch af |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van enkel melasse @stephan het hangt even van de kwaliteit van melasse en hoeveel heid af . Stel je hebt 50 liter melasse van 20 - 21 brix . Neem dan het eiwit van 1 ei en klopt dit tot schuim . Dit roer je door de mel... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van enkel melasse @stephan . Zuiver de melasse , bepaal het Sg ( onder de 1090 !!,! ) en het stuur ph en laat gist het werk doen . |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: actieve kool uit de mash filteren @klokkie wanneer de vergisting over is verwerk je het. Je kunt het afhevelen van de dode gist cellen en nog een paar dagen laten staan . Maar Wil je het een paar weken bewaren kun je het beste wat s... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van enkel rietsuiker? @kingtb na je eerste overhaal laat je de ketel afkoelen . Hevel een deel van jou restanten af en vul de ketel bij met het destilaat van eeste overhaal. Stook dit met scheidingen van voor en naloop . ... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |