Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: actieve kool uit de mash filteren @klokkie als je extra wil klaren gebruik dan vislijm . Maar dat kan ook extra dagen tijd kosten wat ook fe versheid en daarmee kwaliteit verknalt. Maar je kunt het ook Gewoon stoken . Je moet toch een... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: actieve kool uit de mash filteren @klokkie welkom . Zie jezelf niet als prutser . Het is Onwetendheid . Dat hebben we allemaal overleefd. In de meeste normale suiker vergistingen gebruik je : suiker , gist , water , citroenzuur en g... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Sugarwash aanvullingen? @kingtb de ph zal binnen een korte tijd ongeveer 1 punt zakken . Je maakt toch maar suiker alcohol dus kan dit ph volstaan . Meeste gist soorten kunnen hier wel in werken. |
In forum De kookhoek |
5 jaar geleden |
|
RE: Muesli ''Whisky" @carlosje naar wat ik gelezen heb en zeker met wat ik geproefd heb heb ik geen hoge pet op van de hoge temperatuur amylase . Ik kreeg een flesje toegestuurt door de man die uitgebreid de amylase test... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Limoncello blijft bevriezen @rumo huwen is het mengen , binden samengaan van stoffen aan de alcohol . Rijpen volgt daarna. . het is ook beter om dranken na destilatie eerst te laten staan voor sommige enkele uren en andere enke... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @rumo voor een filmpje betreft een kokos drank / likeur zal je even moeten wachten. .mijn eerst volgende tiny ( tipje van sluier" iets met kers " ) is deels voorbereid maar dat staat ook stil . doo... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Limoncello blijft bevriezen @wallie777 geïnverteerd suiker lost beter op dan kristal suiker , water en olieen pakken alleen met gebruik van emulgator . Bij voorbeeld door toevoeging van lecitine. Maar waarom zou je limonchello... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Limoncello blijft bevriezen @wallie777 waar alchemist naar verwijst gaat om stolling bij kou van o.a. etherische oliën. Hoeveelheid kan verschillen in versheid grote dikte van schil van gebruikte fruit. Niet alleen suiker en ... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Bier distilleren @geelke STOOKWIJN SUIKER . 10 l 2 kilo suiker los je op in 1 liter water van 80 gr waarin 5 gr citroen zuur is opgelost . Hou dit 40 min op deze temperatuur . Hierna voeg je 8 liter koud water toe . B... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Bier distilleren @geelke wat voor mash ? |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Sugarwash aanvullingen? @kingtb 8 kilo suiker is te hoog op aantal liters max 6 kg beter 5,5 . De suiker eerst oplossen in warm water met citroenzuur. . En hou dit ongeveer 40min vast op ongeveer 80 graden. . Hierna overs... |
In forum De kookhoek |
5 jaar geleden |
|
RE: T500 + Alambiek of koperen Alambiet ketel @maartenh als je voornamelijk dranken als whiskey wil maken gebruik dan een koperen whiskey ketel of alambiek. Met een goede gasbrander kun je snel en nauwkeurig temperatuur regelen en bijstellen . D... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken @nathan2020 een voorbeeld van giststarter : Neem 1 of 2 sinasappels Pers die uit . Doe erwat rietsuiker doorheen ( 50 gr ) zet dit in een schone beker of fles. Doe er wat verdunde melasse bij en daar... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Upgrade ketel, vraag voor hoog abv stoken @thurstan het kan verhogend werken. Ik weet niet wat voorheen de prestaties waren em hoe het andere deel van het systeem is opgebouwd . de energie die je erin moet doen met meer pakking en meer plat... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Upgrade ketel, vraag voor hoog abv stoken @thurstan het zou moeten kunnen . Probeer een goed evenwicht te vinden met pakking en flow .. Zodat flooding uitgesloten blijft. |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |