Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Rum van melasse stoken @nathan2020 je kunt beter een ander en beter gist nu toepassen. En daarbij voeding als b.v. dap |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken @nathan2020 overhevelen met achterlaten bezinksel . Een giststarter maken met een sterk gist en voldoende voeding . |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken @nathan2020 allereerst is voor een melasse vergisting een SG van 1090 of zelfs 1100 te hoog ! 1070 is mooi . Waarom zoveel suiker toevoegen ? Met melasse kun je altijd beter even de kook erover doe... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Was de dunder actief gistende ? Geïnfecteerd? |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken @alchemist de gist zou bij deze PH hoogte niet hoeven te stoppen . Waarschijnlijk zal met ph correctie misschien even een beweging zijn maar er is wel iets anders wat het voor het probleem heeft gezor... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Eindelijk drinkbaar resultaat @alchemist De mangrove jack is bruikbaar op 20 gr even als de gewone bakkers gist van bruggeman. Maar de giststam van lalvin EC-1118 zou ook geschikt genoeg zijn. . is ook een vrij breed inzetbaar gi... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Eindelijk drinkbaar resultaat @alchemist als het maar niet te traag gaat dat kan verzuring geven . Daarom altijd kijken of de te gebruikte gist op lagere temperaturen voldoende actief nog is . Er zijn enkele biergisten die op l... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: sinaasappel/ mandarijn Gin @mechkoek Graanbrandewijn, alcohol uitgraan. (Hoeft geen 96 % te zijn immers deel van gin smaak komt van de graan / jenever achtergrond) Voor aantal liters opbrengst reken uit per 2 liter In de kr... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: suikersiroop 65% @mechkoek nee volume gewicht van vaste stof suiker is anders dan volume gewicht van water . |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: suikersiroop 65% @mechkoek voor 1 liter gebruik je 600 ml water dat verwarm je tot 80 graden. . daarin doe je 1 a1,5 gram citroenzuur of wat citroensap. Los 635 gram kristal suiker hierin op . |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @stookje er zijn een paar manieren om een gist te maken. Wil je light body of zware rum of meer zoetig Gist sturing kan veel uitmaken . De simpelste manier is ; Neemt een stuk suiker riet wat accasi... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @stookje er zijn een paar manieren om een gist te maken. Wil je light body of zware rum of meer zoetig Gist sturing kan veel uitmaken . De simpelste manier is ; Neemt een stuk suiker riet wat accasi... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Semi automatische ketel of eigen RVS apparatuur voor start bier brouwen Als je meer paar honderd liter beslag / bier maakt is automatisering handig . Ik heb door de jaren heen diverse methodes en apparatuur voorbij zien komen . Ik gebruik 2 pannen van 40 liter het werkt n... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 ik gebruik nooit dat soort moderne overbodige dingen als turbo clear. Ik heb gewoon een goed werkende ketel die een troebel beslag gewoon zonder aanbranden helder en goed krijgt. . Of ... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum @stookje een gist gemaakt op suikerriet en accasia schors zal cellulase enzym krijgen . Bij voldoende temperatuur zal ook deze de cellulose ketens afbreken .. Natuurlijke vergisting ,/ spontane vergi... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |