Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 als ph boven 4 blijft en vergisting verloopt gewoon voorspoedig zou ik niet gaan aanpassen . Let oo dat vergistingen niet te lang gaat duren en stook meteen af na beëindiging van vergist... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 zo stabiel mogelijk in ph is wel te prefereren maar er is zowiezo verloop. Niet te abrupt dingen doen . Als onder 4 zakt in de gaten houden en even afwachten zodra hij inderdaad op 3,8... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 waterslot is geen indicator van verloop . Slechts een stankafsluiter dat bijkomstig borrelt. . Er is activiteit dus wacht af . Je zou eventueel SG kunnen bekijken . Vergelijk met begin... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 verschillende graantype moet je altijd de graanwals even voor bijstellen in afstand . . Het verschil tussen de vodka gist en de bakkersgist zal zeker te proeven zijn . En ook nu beter in... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 de temperatuur van rond 24 is mooi zolang het met deze gist maar inder de 28 graden blijft . Ph zal altijd tijdens gisting zakken een hele punt is normaal. Je kunt ala hij door de 4 h... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Kun je tonkaboon, amandel, vanille en kaneel destilleren met behoud van smaak eigenschappen? @matson als ik het zou maken zou ik inderdaard de alsum ,venkel , anijs , vanille , tongaboon , bittere amandel ,zoet hout en schaafsel van Curaçao sinasappel schil gebruiken. . De verhoudingen ook w... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Kun je tonkaboon, amandel, vanille en kaneel destilleren met behoud van smaak eigenschappen? @matson de pontaliers staat warm macereren. . daarbij kun je inderdaad kort macereren . Je zal waarschijnlijk met de tonga bonen en amandel de hoeveelheid van o.a. de engelwortel moeten aanpassen en e... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @alchemist je gebruikt 3,1 liter water per liter graan/ mout. Je kunt op verschillende manieren spoelen . De uitgefilterde wort kun je op temp van ca 80 graden opnieuw door de borstel laten lopen wa... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Kun je tonkaboon, amandel, vanille en kaneel destilleren met behoud van smaak eigenschappen? Een absinth behoort altijd alsum te bevatten. Anders is het geen absinth de voorgestelde tonga bonen , vanille , amandel en kaneel z8jn prima te combineren ook met een alsum . 24 u maceren in 80 %... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 normaal kilo water verhouding is 3,1 liter per kilo bij maischen. Je zal voor dat apparaa misschien iets moeten schipperen in verhouding . Ik vermoed dat je inderdaad bij het uit uitl... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 door te vochtig lijkt het misschien ergers dan het is. . er zijn nog groffe kafjes die op rooster prima doen . |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 dit is niet goed uit te spoelen kafjes zitten erg dicht. |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @moonshiner79 vochtig schroten kan voordeel hebben bij het uitspoelen maar als te vochtig doet kunnen de kafjes ook slechts kneuzen en niet voldoende open gaan om voldoende uit te spoelen . Dat is op... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Van graan tot vat: zelf mouten @johnny het mineralen toevoegen doe je wanneee je van de 55 graden naar de 65 graden stap gaat. . daar ha je de enzymen meest aanspreken die hebben dat als " voeding " . De zuurmout kun je inderdaad z... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: klam schroten hoe doe je dat? @theresa inderdaad daar heb je een belangrijk punt dat het wel schoon gesorteerd graan moet wezen als je klam wals . ( Theresa misschien is wel handig bij te vertellen dat jullie industrie graanwalse... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |