Forum antwoorden aangemaakt

RE: Gewetensvraag

@moonshineaandelek hang er van af waar het fruit vandaan komt . Is het pluk fruit of val fruit . Veel Peren soorten hebben een ruwe schil , sommige wat harig deze moet je even door doek wrijven ander ...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Van graan tot vat: zelf mouten

@johnny tijdens het maïschen heb je in verschillen temperatuur stoppen ook verschillende processen : 41-45 gr : ferulazuur , beta glucanase ruststadium. Wanneer je met rogge en /of haver werkt zeker ...

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden

@johnny met een dergelijke melange van mouten ga ga je zeker verschil merken. Natuurlijk zal groenmout voldoende enzym mee brengen . Denk wel om moment van de toevoeging van de zuurmout en wat het me...

5 jaar geleden
RE: Opbrengst en hoeveelheid

@haak het hoeft ook niet negatief te zijn. Het is een keuze wat je met het smaakprofiel wil . Je kunt kiezen voor puur typerend aan 1 appelsoort of meerdere smaken blenden .

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@haak ook bij vergisten met diksap toevoegen is er smaak verandering. Het heeft immers een eigen productie methode anders dan hoe je de appels of pulp op zich in . daarnaast ook de vraag is de diksap ...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Heerlijk ook met kerst. (Helaas heb ik voorraad zat , maar de 2e keer corona in mijn lijf heeft mijn smaak en reuk volledig doen verdwijnen . Hoop dat ik binnenkort als de corona voorbij is ook de l...

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

@odevie

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden

@moonshineaandelek als pulp is gebruikt al tijden stook is het niet zinvol om het opnieuw te gebruiken .

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@moonshineaandelek opbrengst is lastig vooraf te zeggen met weinig info over product en manier van werken het suiker percentage hangt niet alleen af van water en kilo verhouding maar enorm van type ...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Robbert's Tiny Projects

@rumo het is een lastige drank inderdaad . Eerst maceren met rum kokos in een lightbody rum , deel hiervan Stoken en deel maceraat na stook weer toevoegen , natrekken en pas na enkele dagen affilteren...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Rum mash

@nathan2020 het geklonken keteltje is een heel oud stookketeltje wat met klinknagels in elkaar is gezet. Een geforceerde stook wil zeggen dat je iets doet waardoor de ketel werking / stook anders ga...

In forum Recepten

5 jaar geleden

@pikketanus ook 80 graden is al te hoog . Core temperatuur kun je het beste voor een goed diastatisch vermogen onder 48 graden houden .

5 jaar geleden

@johnny Bij 100 graden ben je wel de enzym werking om zeep aan helpen. Je zal dan een ander mout erbij moeten gebruiken voor de omzetting

5 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

@alchemist ik gebruik Decenia lang nooit anders dan simpele pan en gaas . Nooit problemen met dichtslaan van filters , doorstroom problemen en temperatuur sturingen. Rogge vraagt inderdaad iets meer ...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

@alchemist . Dus meer een irritant technisch te kort komen van het apparaat dan probleem met masch zelf. . Let wel op dat de tijdsduur met haver en rogge langer zal zijn in de stap van maischen va...

In forum Recepten

5 jaar geleden
Pagina 207 / 729