Forum antwoorden aangemaakt

RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht

@moonshiner79 als je de Bruggeman korrels er zo in mikt . Werkt het meestal prima . Als ik een dergelijk gist gebruik maak ik het te voren met wat lauwwater op zelfde temp als de rest aan als een pa...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten

@alchemist als je met rogge en haver werkt heb je meer tijd nodig om ook de beta glucan af te breken. Het rusten bij maïschen op 41 -45 gr zal je langer moeten aanhouden en anders de haver en rogge v...

In forum Recepten

5 jaar geleden

@moonshiner79 in principe zijn er in een graanbeslag al voedingstoffen aanwezig. Maar Een klein beetje dap kan geen kwaad. .

In forum Recepten

5 jaar geleden

@moonshiner79 de c70 en de Brugge man zijn met een normale verhouding beide prima gisten . Ook beide vrij universeel te gebruiken. Van de c70 kun je minder gewicht gebruiken dan de bruggeman Als je...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Vereenvoudigen schroten moutmolen

@alchemist klan schroten is niet vanwege stof. De manier van schroten is verschillend . Niet alleen betreft korrel grote die je prevereert . Ook hoe de kalfjes breken of loskomen heeft invloed. Ook...

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden
RE: Voorstelrondje

@sjuul hangt helemaal af van het vermogen van het electrische plaatje. Er zijn elementen die genoeg vermogen ervoor hebben verkrijgbaar. En anders een gas brander is ook een optie .voordeel is daa...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Van graan tot vat: zelf mouten

@murmillo het is ook niet moeilijk en prima te doen en het verhoogt enorm de kwaliteit van product en mogelijkheid in creatie van een smaak . maar de meeste willen zo veel mogelijk opbrengst en zo s...

5 jaar geleden
RE: Voorstelrondje

@sjuul . Persoonlijk gezien het volume van begin beslag ( masch ) en uiteindelijke eind volume is misschien 15 liter een handiger formaat .

5 jaar geleden

9@moonshiner79 je kunt gerstemout en tarwe gebruiken maar ook gerstemout met gerst en tarwe . Je houd daarmee warme maar lichte achtergrond en voor maischen geeft dat weinig verschil. Granen als Ro...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Graan alcohol

@moonshiner79 je zou bij Kruidvat of natuurwinkel kunnen kijken voor een potje mineralen complex pillen. Deze volstaan prima. .

In forum Recepten

5 jaar geleden

@theresa ik geloof niet dat er zoveel mensen interrese in een filmpje over mouten en eesten hebben. Mensen kopen liever het kant en klaar . Mensen gaan voor het gemak en nemen de algemene kant en kl...

5 jaar geleden

@pikketanus klopt ook chocolat malt eerste gewoon gemout wordt hierna gedroogt en verhit op hoge temperatuur voor een kortere tijd dan roated Het beste is ook de 2 rijig gerst ervoor te gebruiken . ...

5 jaar geleden

@moonshiner79 in topic graanalcohol staat ook al een receptuur. . Een alcohol maken voor likeur is maar net wat voor likeuren je gaat maken . Ga je fruit likeuren makem is een alcohol uit fruit bete...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Graan alcohol

@moonshiner79 men praat altijd over " voor omzetting van zetmeel heeft men amylase nodig ". Maar er zijn meerdere type van suikerketens en vertakkingen . Om zoveel mogelijk verwerking ( omzetten , kni...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Eindelijk drinkbaar resultaat

@alchemist ik ben dus niet zo voorspelbaar he Alchemist ?? maar inderdaad Wanneer je begint met destilleren is het mouten en maischen een onderdeel van beginners vaardigheden. Daaruit is maken van...

5 jaar geleden
Pagina 208 / 729