Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Suikermesh @slukske tijd van vergisten hangt af van type gist. , Gistings temperatuur , kwaliteit van het beslag hoeveelheid gebruikte suiker / watwr verhouding . Gebruik je een turbo gist kan het in een paar da... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen @haak het proeven , ruiken en beoordelen van de drank tijdens en na destilleren is kwestie van ervaring opdoen. Beginners husselen met glaasjes of kopjes en kijken wat nog lekker is en wat niet . M... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen @dis-stiller welkom op dit forum . Inderdaad wanneer een drank net de ketel verlaten heeft zijn de meeste dranken niet lekker . Ze hebben tijd nodig . Dat is ook een van de dingen waarmee men met sche... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: OLIJVEN Om de smaak van olijven goed te krijgen kun je het besten een extract /concentraat maken en dat toevoegen . Je krijgt wel snel het opaal effect als alcohol percentage laag is . Wil je fermenteren leg... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? @murmillo ook goed bezig. |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? @alchemist de tijd maakt het echt beter. En zoals jij ook weet de basis van een perfecte drank is een goede alcohol. . dus geen suiker en turbo gist alcohol |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? @alchemist ik heb tussendoor een paar liter bijgemaakt. Net als toen jullie hier waren even tussendoor gemaakt . Zo gebeurt . Zo gemaakt. |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Vandaag maar weer eens een kuidenbitter op tafel . Ongelooflijk wat rijping doet met smaak als de tijd verstrijkt. Het begon als een experiment tijdens een visite van een zuiderling en een noorderling... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Stadswater (Chloor) @geelke gechloreerd water is funest voor vergisting en ook voor smaak . Koken heeft geen zin. . Beter niet gechloreerd water gebruiken . |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: trage start schnapps gist @stookje je bent gewoon ongeduldig. Het kan wel 24 tot 36 uur duren. Zorg dat je een goede constante temperatuur hebt. . ( De beloftes op de turbo pakjes van snelheid en zo moet je niet te serieus ... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Sleedoorn likeur . @alambiek aha. . ja dat kan ook . Je kunt er ook een taart mee bakken of een jam mee maken . Heerlijk allemaal |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Sleedoorn likeur . @alambiek framboos , sleedoorn , granberry en ook aardbeien worden vaker in / met een cider gecombineerd. Meeste ciders geven een zurige frisse kant aan de drank. Bovenstaande is meer een warme voll... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Mouten @richard-k het mouten is het laten kiemen van het graan wat daarna als goenmout of gedroogd / geeest mout als basis in bier en whiskey's wordt gebruikt . Het walsen , schoten of malen doet men om de k... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Sleedoorn likeur . @harryd1969 het vergt wat tijd om de bessen te door prikken of in te snijden maar het is absoluut de methode om de sleedoorn tot zijn recht te laten komen . ( Ook voor sloegin kun je het beste geprikt... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Sleedoorn likeur . @harryd1969 Dit is eigenlijk het meest smaakvolle ouderwetse sleedoorn likeur recept . Je kunt iets afwijken door een maceraat te doen op 35% en eventueel ook de amandel en kruidnagel weg laten maar ... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |