Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Robbert's Tiny Projects @rumo Een malibu is tenminste beter dan een truttige nichten drank uit de Libelle zoals limonchello . 🤣 😀 |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Sleedoorn likeur . @murmillo het is sleedoorn tijd dus leef je uit . |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Ervaringen met Mais voor dieren? @hilly kijk even op. Www.demolenwinkel.nl Screenshot_20211121-192516.png |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
Sleedoorn likeur . Iedere thuis destilleerder heeft vast wel eens rond deze tijd van het jaar een graanbrand tot Sloe gin gemaakt . (Gin met sleedoorn .) Maar ook van sleedoorn kun je een hele fijne likeur maken . ... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Aanschaf ALAMBIEK @ronpal als je bijvoorbeeld een whiskey wil gaan stoken heb je eigenlijk 2 ketels nodig . 3 liter in een 15 liter ketel stoken kan wel maar is niet efficiënt en je hebt geen optimale werking . Een k... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @rumo het exacte commerciële malibu recept is niet openbaar. Op eilanden als barbados maakt men al een kokos / malibu drank sinds begin vorige eeuiw in de plaatselijke cafe's wat in werd overgenomen... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Neutraal met reflux: suiker of graan @moonshiner79 het maken van scheiding in voorloop , hart en naloop doe je in de regel in de finale overhaal. . Ik lees ook iets over voor en naloop in milliliters . Er is tussen dranken , vergisting... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Cheap and cheasy Calvados @dirtbag bier en wijn zijn allebei alcoholische producten met een heel groot verschil het gaat niet door een apperaart wat in principe scheiding maakt tussen gewenste en ongewenste stoffen . Misschien... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Neutraal met reflux: suiker of graan @moonshiner79 begin vorige eeuw is de suikerbiet dusdanig verbetert dat suiker een goedkoop maar ook overvloedig product werd . Dus ook alcohol werd Goedkoper te produceren . Industriële alcohol en ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Cheap and cheasy Calvados @dirtbag dat is nou jou het unieke van de alquitara . Het koelsysteem. Het kan een chagrijn zijn waar je aan moet wennen maar als je beetje vriendjes ben geworden met de alquitara en het spel met ko... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Ervaringen met Mais voor dieren? Www.molenwinkel.nl kun je te kust en te keur bestellen . |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Ervaringen met Mais voor dieren? @thurstan mais voor dieren is mindere kwaliteit. Dus minder opbrengst. Het is minder schoon meer kans op schimmels of andere infecties en kans op slechte vergisting . En Kans op een muffe smaak aan h... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Neutraal met reflux: suiker of graan @moonshiner79 ook al haal je 95 % met een t500 , grainfather of een ketel van een paar tientjes t je moet altijd 2 x overhalen voor een goede alcohol . Daarnaart in de 5 % rest zit altijd bij produ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Cheap and cheasy Calvados @rumo Dat is juist het geappige aan stoken met alquitara. Je kunt met temperaturen van koelwater de prestaties beinvloeden . Als je ijsblokjes in de bak gooit dan zal ook percentage iets hoger uitval... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Cheap and cheasy Calvados @dirtbag wat was de temperatuur van koelwater in bak van alquitara ? Wanneer je het water in bak tussen 40 en 45 graden houd koelt de alquitara voldoende maar heb je minder reflux en hou je meer sma... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |