Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Lageren op Hout @theresa beetje haastig wel Theresa . Maar ze hielden het water dus moet goedkomen. |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Ahoi! @_zhf een allround still bestaat niet. Een beginners still is eigenlijk een laboratorium glas opstelling. Want daar leer je het meest op. Je noemt zelf de whiskey en brandy . Misschien is dan een a... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Vraagje over de diverse gistsoorten en stookwijn @edjev Met de WD gist kun je een redelijke whiskey beslag vergisting doen . Voor wat alcohol kun je een bakkersgist of een algemeen gist als fermentis c70 gebruiken .ook de dr oetker is prima voor ge... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: gistsoorten en toepassingen @a-spirit een hele simpele manier van gist maken is b.v. Neem wat bladgroente of wittekool maak dit wat vochtig en doe het in pot sluit deze met rubber handschoen of gebruik een zipzak. Zodra de pl... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: gistsoorten en toepassingen @wiliam het eerste wat ik leerde inmiddels 42 jaar geleden bij een destillerderijen waar ik stage liep was gist maken dat passende is aan te vergisten product . Ik heb door jaren diverse commerciële ... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Ontgisten stookwijn @anton-van-veen als er levende gistcellen aanwezig zijn en je gaat erin roeren voeg je zuurstof toe waardoor gistcellen weer gaan knopvormen en afvalstoffen uitscheiden . Bij Een goede ketel hoeft de ... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Krijg mijn stookwijn niet helder @anton-van-veen als je het van de gist hebt afgegeheveld kun je het gewoon destilleren . In een normale goedwerkende ketel hoeft stookwijn niet geheel helder te zijn . Met destilatie wordt het kraak... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Lageren op Hout @murmillo een vat inspecteren met een camera werkt ook maar openmaken zie je pas wat gebeuren moet IMG_20211008_191207088.jpg |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Lageren op Hout In bodem rand zit schimmel . IMG_20211113_105516605.jpg |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Lageren op Hout @murmillo openmaken en eerst inspecteren . Dan weet je pas wat er te doen staat. . Deze op foto zie je dat die al paar maanden droog staat . Deze is snel klaar want is weinig aangetast . Dit vat moe... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist met hoog alcohol percentage. @erik22 als je echt voor de wijn gaat en niet voor nog te destileren product. Is een beste keuze de fermentis .UCLM S 325 . Of wanneer je wat hulp wil van gist in bubbels de PR 106 .of de mangrove ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist met hoog alcohol percentage. @erik22 wanneer je met oets meer volume gaat werken in gist ton krijg je met bijna elk gist 490 tot max 510 gr alcohol uit een kilo suiker . Hoog percentage betekent zo veel mogelijk suiker vergisten... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Hollandsche CCVM ketel @theresa je brengt 2 vaten ? Ik maak ze wel open en kijk wel even wat nodig is . Laat zaterdag maar even weten of je ze als nodig is ook opnieuw gebrand wil hebben. |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Hollandsche CCVM ketel @rvdh Met Authentieke middelen krijg je nog steeds de beste producten . Wat betreft een vat ( hout ) Is altijd de vraag hoe de kuiper hem heeft afgewerkt. Maar zal wel goed komen . Ik zie het sam... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Hollandsche CCVM ketel @theresa reconditioneren bedoel je denk ik . Moet hij uitgeschraapt en opnieuw gebrand worden , of is het en lek ? Voor jou wil ik wel even kijken Breng zaterdag maar . Ik kijk wel . ( Appeltaart ... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |