Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Lageren op Hout @lambik spoel de doppen even goed af voor gebruik . Wanneer ze net zijn geplukt of gevallen moet je ze zowiezo een antal weken laten liggen voor gebruik . Te vers is niet goed maar gewoon verse dop... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Hollandsche CCVM ketel @rvdh heel veel hobbyisten kopen een vat vullen die met water en gaan zodra het vat niet lekt het meteen vullen met drank. . Maar eigenlijk moet je eerst nadenken wat voor vat van welk hout je gaat ge... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Hollandsche CCVM ketel @alchemist , @rvdh Een nieuw vat is niet alleen keuze in hout en wat voor invloed het heeft op de drank vaak moet bij in gebruik nemen altijd vooraf nog het vat klaar gemaakt worden . Anders krijg je... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Stookketel zelfbouw @rooster helm heeft verschillende doelen , onder andere het is een kamer voor aroma infuus aan alcohol . Plaats voor Verzadiging . En ook een lichte reflux van kookvocht . Ook dient het als een... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen @ronpal grainfather is een leuk brouwtoestel maar niet een whiskey still . . De helm is leuk om beetje universeler te werken maar het is consessie tussen apparaten maken . Wil je echt serieus op whis... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen @ronpal welkom op dit forum. Ook al aan het voorbereiden dus. En ook beginnen met whiskey dus . Je gaat ook een whiskey still aanschaffen of een alambiek ? |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: vragen over whisky rijpen en nog oude mout voor recept @bobmeister het rijpen en ademen moet zijn als in een vat. Gebruik je een fles dan gebruik je een prop katoen , stro of hennip vezels om iets te kunnen laten ademen. Waardoor vervelende stofjes ,/ s... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Wie kan mij helpen @joury in zoek functie rum in toetsen en je vind veel. Als je ook zoekt op " ouderwets light body rum " vind je ook wat foto's met wat uitleg en tips e.d. |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @rumo het is inderdaad vaak het enthousiasme wat de drank snel laat " verdwijnen " Spul is klaar en proeven maar. In begin al een aardige smaak is het zomaar op . En toch blijft gewoon laten rijpen n... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum runners @meneer-van-beusdenkom je kunt een zuurbuffer zelf maken met trinatriumcitraat / citroenzuur maar het eenvoudigste om even te bellen of op site te kijken van stookwinkel of misschien is er nog wel ee... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Appel en druiven @ndre combinaties van lowwines Stoken wordt wel meer gedaan dus gewoon er voor gaan . Blijf onder de 95 graden !! |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @concha een alquitara is inderdaad leuk om mee te werken. Wanneer je een beetje ermee thuis bent kun je heel veel creaties maken en ook klassiekers als whiskey zijn er prima mee te maken. Wat aroma ... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @rumo dankje voor jou reactie . ja het hoeft niet altijd moeilijk te wezen . Het hele stoken kun je van allerhande berekeningen en dure attributen bij halen maar soms is gewoon met voordehand liggend... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects Het is niet mijn beste filmpje . Het is een grappig dingetje om tussendoor te maken . Het was even een Tiny tussendoortje . |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Ontgoocheling kweeperen @concha klopt ook framboos , aardbeien ,bessen en dergelijke moet je rekening houden met temperatuur in koelbak . Dat is waar je de alquitara kunt sturen . Door bijvoorbeeld ijsblokjes erin te mikken... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |