Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Ontgoocheling kweeperen @concha kweeperen hebben inderdaad een zeer fragiele smaak . Je moet daarom ook met alquitara de koelbak nieter ijsloudwater vullen maar moet rond de 40 graden proberen te houden. Anders is er teveel ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Rum runners @meneer-van-beusdenkom de melasse even kook erover is zeker niet onverstandig je kunt ook te voren even met eiwit schuim de melasse wat behandelen ( reinigen )waardoor je betere smaak krijgt. Met ee... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist her zelfgemaakte gist kun je vrij lang in koelkast bewaren. Wanneer je ervan een deel gebruikt voedingsbodem en vocht aanbieden zodat het weer aanvult . Zo kun je tot wel 4 jaar de stam in... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist ik ken het probleem van voorraad zelf genoeg liggen aan whiskey ,bourbon en nu ook sourmash om mijn tijd mee uit te zingen.. . Nu de vergistings vaten op 1 na leeg zijn hier ook opruimen v... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist bij een lage hoeveeLheid enzym is het niet zo dat je compenseert wanneer je tijd verlengt . De enzym gaat niet als aan de lopende band van klus naar klus . Om meer weeking uit je enzym te ... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten @alchemist wat voor mais heb je gebruikt . Kippen mais , maisvlokken of goede consumptie mais ? Heb je de mais voorgekookt ? Heb je voldoende actief enzymen in het mout gehad ? Groenmout of ?? Sour... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Kaneel. @pulle neem een koffiefilter. Daarin de kaneel stokjes. Dicht vouwen als een theezakje . En in de alcohol leggen |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: vragen over whisky rijpen en nog oude mout voor recept @bobmeister mout keuze is afhankelijk van de smaak en het karakter dat je de whiskey wil geven . Zoals andere ook al aangeven rookmout. Mout op beuken en ceder gerookt zijn niet echt geschikt . Tur... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: eau de vie stoken @johnny als je de appels in een pan hebt doe je er zoveel water bij dat het net onderwater staat |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Sourmash, bourbon en moonshine. @theresa ik denk dat een filmpje niet veel meer zegt dan een foto . Er valt weinig te laten zien . Opstoken overhalen en Scheiding maken . Het is zonde om moonshine / rotgut te maken terwijl er toch ... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Perenpulp wilt niet gisten @keesmink een zurige lucht is normaal ( zolang het geeen azijn lucht is ) prima zo te lezen is er nog gisting . Even inderdaard met dag op 7 weer checken . |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Vruchten siroop @maasjoerts het concerverings middel zal gisting tegen werken en misschien gist doen afsterven . Je kunt eventueel het zuurtegraad omhoog brengen waardoor gist minder last heeft van het concerverings... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Perenpulp wilt niet gisten @keesmink controleer eerst of gisting echt helemaal voorbij is . Je kunt niet uitgaan van het geborrel is de zwanen halsjes. Dat zijn alleen stankafsluitertjes en geen indicatoren. Dat geborrel is b... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: After Eight @haak ja suiker alcohol kunnen met turbo is prima gebruiken om jou op sterk water te zetten. 🤣 |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |
|
RE: After Eight @pikketanus voor dit soort likeuren is een alcohol van granen de mooiste achtergrond. |
In forum Likeuren |
5 jaar geleden |