Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Sourmash, bourbon en moonshine. De sourmash stoken op de "moonshiners " manier . Stoken over 2 stations voor zuiveren en rectificatie . IMG_20211031_153018987.jpg |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Perenpulp wilt niet gisten @keesmink waarom na een week nog eens doorroeren ? Daarmee breng je opnieuw zuurstof in een inmiddels anaerobe gistsituatie . Dus kan op gist stress , infectie , gist zal dan ook gaan knop vormen en... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Stookwijn @anton-van-veen goed plannen is beter. Als je een stookwijn maakt weet je dat je na max 3 a 4 weken moet destilleren Stookwijn lang laten staan gaat de kwaliteit achter uit. Je zou het iets kunnen ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Appelpulp persen @lambik pulp kin je gewoon in eerste overhaal mee Stoken . Je kunt een bodemrooster of een kookzak gebruiken als je ketel gauw zou aanbranden . Let ook op dat de temperatuur mag niet boven 95 graden ... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: ABV van maceraat @dirtbag dat is ook een leuk setje . Met een goed bunsen brandertje erbij kun je daar goed proef destlilaties mee doen . |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: vragen over whisky rijpen en nog oude mout voor recept @bobmeister whiskey kan bestaan uit een of meer soorten mouten maar ook combinatie van mouten en granen Niet alle soorten mout voor bier zijn geschikt voor whiskey . Hoewel bier brouw proces iets li... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: ABV van maceraat @kees22 dat op foto is een setje wat op wish te koop is. Makkelijk voor kleine testjes . En kost weinig . Ook op ali staan zulke setjes . |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Filmje , baklava en absinth met Champagne dat is toch een ideale vrijdag avond |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @matson ansinth in de fles met percentage boven 48 % zou altijd helder en bezinksel vrij moeten zijn . Een Maceraatdeel uitfilteren zou afdoende zijn . Is er een zweem is er tijdens stook of filteren... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: eau de vie stoken @moonshiner79 wanneer je een product wil Stoken waarvan de aroma's vrij fragiel zijn moet je een ketel hebben die daar voor geschikt is . Een brouwketel is niet een ketel voor dergelijke toepassingen... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: vragen over whisky rijpen en nog oude mout voor recept @bobmeister als het goed verpakt is zou het vast wel bruikbaar wezen maar tijd zal toch iets afdoen aan kwaliteit ( Hoewel ik zelf zou het weg gegooien ). Percentage voor opslasn rijpen in vat ligt ho... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Mijn Gistbank @wiliam begin is er. En verstandig met lcd scherm . Bresser is goed apparaat . Nu aan de gang . ( Pas op met gist als je gist droogt of met neus er vlak boven zit met inademen . Gebeurt niet gauw maa... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Mijn Gistbank @wiliam Ik weet niet waar nu in Nederland groenmout te koop is . Ik mout al bijna 40 jaar zelf . Ik wel heb paar keer tussendoor in verleden uit Engeland meegenomen en 1 keer bij munckerik beste... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: ABV van maceraat @theresa op wish kunnen mensen voor paar euro al spul vinden om kleine testjes mee te doen. Dat ik niet rocket science. ( Dat alcohol test apparaat is de gaschromatograaf heb in nog steeds te koop ... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: ABV van maceraat @theresa ik hoop het . En het zou niet verkeerd zijn als mensen weer beginnen te destilleren op glas . Zeker beginners . Je leert er meer van en je weet eerder een goed product te maken ( en hoe het h... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |