Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: ABV van maceraat @odevie er zijn veel van de oude garde die inderdaad nog met kleine glas opstellingen test run doen. Ook met buret wordt nog steeds wel gewerkt .( Ik maak mij zelf daar ook schuldig aan ) Soms vind... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Mijn Gistbank @wiliam op marktplaats of op Catawiki vind je soms leuke microscopen voor nette prijzen. Mout kun je toch beter zelf maken ? Dan kun je met Vers groenmout werken. |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept Whisky @abedelange nee het hoeft niet perse een ongemout deel bevatten .het is whiskey en daarin kun je met mout en granen variëren. Daardoor krijg je andere smaak vorming . Je kunt jou variant ook toepass... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @matson bij welke verhouding absinth / water werd de drank opaal wit ? Als je eerder gestookte kruiden weer gaat gebruiken is de kans groot dat etherische oliën groten deels weg zijn en tanines gaa... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: ABV van maceraat @alchemist ook het vocht uit het fruit heeft invloed. Met alcohol meter , aerometer , vinometer kun je een benadering van percentage meten Wil je exact percentage gebruik je een apparaat als de gasc... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: eau de vie stoken @johnny in koper alambiek , potstill ,alquitara kun je gewoon 2 x stoken jazeker kun je met een secondair vat de smaak verbeteren door via een lowwine over te halen of een concentraat. Ook kun je met... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: eau de vie stoken @johnny klopt er staat hier 1x stoken maar als je ook hebt gezien hij wil appel vergisting Stoken in een t500 . Omdat die ketels niet veel smaak laat overblijven moet je manier van Stoken daarop aanp... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Sourmash bourbon en moonshine. @pikketanus als je het goed stookt en zeker de sourmash van filmpje is best te drinken . Enige is opletten wat voor gist je gebruikt! en ook wanneer je het fermentatie deel bij het mais mout deel v... |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |
|
RE: eau de vie stoken @eagleben je kunt het best 2 A 3 dagen wachten met kijken hoe het is . Eerst moet het destilaat even " sterven " dan kun je zien of iets okee is of Eventueel nog maals moet overgehaald . |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: eau de vie stoken 2weken gisten is erg vlot. Fruit altijd proberen langzaam te vergisten .Maar zo te lezen is er veel aroma . DE T500 ketel is niet zo sterk in aroma overbrengen . Als je op pulp hebt vergist stook d... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: eau de vie stoken @eagleben hangt af van kwaliteit appel. , Hoe vergist , wat voor ketel je gebruikt . |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Mijn Gistbank @wiliam misschien een tip. Coolblue heeft Besser microscopen met LCD scherm . Voor om en nabij de €300 ,00. Of op ebay.de vind je ook Besser voor nette prijzen . Met lcd is wel stuk handiger in gebrui... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Nasmaak na distillatie @vanascx lees even in topic sourmash en er staat ook filmpje . |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Nasmaak na distillatie @vanascx turbo gist zou zeker oorzaak kunnen zijn . Turbo gisten staan daar ook wel om bekent maar kan ook in moonshine receptuur zitten. Er zijn zowiezo heelveel moonshiners met kneierij rece... |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Nasmaak na distillatie @vanascx waaruit bestaat jou mash ? Wat voor gist ? Hoevaak opnieuw gestookt? |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |