Forum antwoorden aangemaakt

RE: Rum van molasse: al na een dag of 4 voor 99% uitgegist

@flyger er kunnen omstandigheden zijn waarbij een vergistingen heel snel gaat zeker als er voldoende voeding is . Misschien zelfs wel de bakkers gist de overjarige als voeding gebruikt ( dode gistcell...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Sourmash bourbon en moonshine.

@theresa sourmash whiskey en bourbon is eigenlijk afkomstig van klandestine stook als moonshine. Maar door de tijd heen is een dergelijke methode als hier in filmpje beschreven ingeburgerd in maken v...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Beerenburger kruidenbitter recept

@malinowsky voorloop en naloop scheiding doe je inderdaad bij de 2e overhaal Inderdaad probeer de temperatuur zo veel mogelijk gelijk te houden. 11 liter in 4 uur is wat erg lang maar goed . Oplo...

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Rum van molasse: al na een dag of 4 voor 99% uitgegist

@flyger ben je zeker dat het is uitgegist en niet vroegtijdig is gestopt

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Franse mais

@ndre markelo staat toch een nog producerende molen ? Het is inderdaad de moeite waard om even rond te kijken voor goed consumptie maïs . Zelfs voor het laatste filmpje van de sourmash heb ik 1e kwali...

In forum Het Café (praathuis)

5 jaar geleden

@ndre ik haal mijn graan meestal in Burdaard bij de zwaluw . Ook de granen die ik mout . Maar ik hou ook rekening met oogst periodes. Dan is op de molen ook het beste kwaliteit aanwezig . Hou je reke...

5 jaar geleden

@ndre de vrijheid maalt volgens mij ook voor ketel 1

5 jaar geleden

@ndre je hoeft voor franse mais niet naar Frankrijk . De meeste consumptie maïs komt uit Frankrijk . ( Nederlandse mais is meest geen consumptie mais ) Je kunt Vragen bij ambachtelijke molens die voo...

5 jaar geleden
RE: Sourmash bourbon en moonshine.

Hier een manier om een solide sourmash te maken die ook op eiken kan voor een solide sour mash bourbon whiskey. (De hoeveelheid gebruikte suiker kan aangepast met meer of minder hierbij veranderd niet...

In forum Recepten

5 jaar geleden

@malinowsky je moet ten alle tijden voor smaakarme alcohol 2 x overhalen. Ook het optijd verwijderen van voor en naloop is belangrijk . Wanneer je een brug temperatuur aanhoud van rond 78,3 graden en ...

In forum Recepten

5 jaar geleden

@malinowsky wat voor alcohol heb je gebruikt ? Waaruit en hoe overgehaald. Zeepachtig zou iets van vetzuren / carbonzuren. kunnen zijn .

In forum Recepten

5 jaar geleden
RE: Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?

@bewust ik heb ook een paar boilers met verschillende mogelijke aansluitingen en opzet stukken waardoor ik ook een soortgelijke opstelling als charantaise kan maken .. ik heb diverse mee gewerkt en on...

In forum Spirits

5 jaar geleden

@bewust het eerste destilaat ( brouille , ook wel low wine genoemd ) gaat na opvang in de bon chauffe waar het voorverwarmt door damp dat door buisje gaat daarna gaat het terug gaat naar primaire k...

In forum Spirits

5 jaar geleden

@bewust klopt de lowwine wordt terug gevoerd naar Primaire ketel en opnieuw gestookt . Ik hen het al eens eerder uitgelegd in ander topic . Quote : Wanneer je Armagnac of cognac op charantaise of Arma...

In forum Spirits

5 jaar geleden

@bewust ik ben ook niet zo liefhebber van dat moonshine kneierij . Hoewel ik als voorbeeld binnenkort wel kom wat foto of filmpje met hoe dat moonshine uit sourmash gedaan wordt . 🤔

In forum Spirits

5 jaar geleden
Pagina 217 / 729