Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt? @bewust ah dis je stookt nog eens over de low wine . Wordt inderdaad wel meer gedaan . |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt? @bewust . Amerikaanse moonshiners manier van thumper gebruik alleen ? Of gebruik je ook het ding in andere functies ? |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt? @bewust met verse kruiden is overhalen via een mand voldoende om een goede gin te maken. Wat heb je in het " thumpertje " ? |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt? @moonshiner79 in een maceraat los je stoffen op in alcohol , in een warme damp onttrek je stoffen op vluchtigheid . Bij vooraf macereren krijg je dus ook andere smaken mee en ook meer zuren die aan ... |
In forum Spirits |
5 jaar geleden |
|
RE: Voorstellen @wp-wipriziggo-nl welkom op dit forum . De ouder wetse snelkookpan ketel is altijd een goed begin en zeker handig om wat vaardigheden te krijgen . |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Voorstellen @zoekzoekie welkom op het forum. Er zijn verschillende ketels alle met eigen karakter . Wanneer je specifiek voor whiskey wil gaan kun je het beste een koperen whiskey ketel of potstill aanschaffen . ... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Einde vergisting, of niet? @lambik zolang vlam uitgaat is er gisting. .het kan even stagneren . Als je suiker water gist en gistvoeding hebt gebruikt dan is inderdaad een sg van 1000 of lager het eindstation . |
In forum Stookforum |
5 jaar geleden |
|
RE: Wanneer een vat nog iets lekt ? @ndre conus blijft ook prima afsluiten . En conus is evenals de cup van rvs 316. De kogeltjes van staal. Dus dit is beter materiaal . |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Wanneer een vat nog iets lekt ? @ndre ik heb ontluchters met kogeltje en met conus . Werken beide goed. . |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Wanneer een vat nog iets lekt ? @lambik die oplossing om een vat dicht te krijgen is een alom ingeburgerd oude manier . Ik heb het ook al eerder beschreven .. Wat betreft de plasic zwanen halsjes die gebruik ik allang niet meer . Ma... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Hier nu ook glaasjes absinth . Maar ik drink het nu met champagne . ,I.p.v. water en suiker . |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: tweede lading fruit toevoegen aan gistvat? @stookje waatschijnlijk os er nog iets van vergistingen gaande dat daarom toch vlam uitgaat . . Hoeveel weken staat het nu. ? Wanneer er alcohol en verschillende zuren zullen op gegeven momemt ook bin... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: tweede lading fruit toevoegen aan gistvat? @stookje niet elke vergisting zal onder de 1000 zakken. 1000 is sg van water water met alcohol heeft een lager SG. Eigenlijk fus dunner vloeibaar. Wanneer er andere stoffen mog aanwrzig zijn in het ... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Whiskey maken deel 1 beslag maken. + deel 2 het destilleren ( Videos ) @haak voor proeven heb ik voldoende liters staan . Vat van 10 liter en van 15 liter staan vol in kelder .. staan ook nog paar flessen . Workshop sta ik nog steeds voor open . |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? @ndre een drank van de goden heerlijk . Enjoy. Cheers . |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |