Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: DADY (distillers active dry yeast) @cary weer die auto correctie ! 😖 moet boven genoemde gisten zijn . Grootverpakking 5 en 10 kg . De 500 gr vind je op amazon en ebay . DAP is Diamoniumfosfaat als gist voeding . |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: droge bakkersgist proberen @cary de tomaten puree is een slecht voorbeeld overgewaaid moonshiners kneierij ! Het vervuilt , verzuurt en geeft Bijsmaak . Je ketels verkleuren ervan . Daarnaast ook meer kans op zweem in destila... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: DADY (distillers active dry yeast) @cary de redstar is in Nederland in grootverpakking via groothandel te bestellen . Kleine verpakking via internet te vinden . Fermentis C70 is een zeer breed hoogwaardige gist soort samen met de Gr2 ... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Whiskey maken deel 1 beslag maken. + deel 2 het destilleren ( Videos ) @alchemist dankje voor jou mooie analyse en beoordeling. Het maken van een whiskey op zich is voor mij inderdaad Inmiddels een routine klusje tussendoor omdat ik het al wat jaren doe en ook een full b... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: DADY (distillers active dry yeast) @cary Ik heb via een mij bekende destilleerderij al inmiddels aardig poosje terug emmer Carlson gist mee genomen voor als ik snel even wil pakken . Is de zelfdegist als de red star dady. Inmidd... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
Wanneer een vat nog iets lekt ? Onlangs heb een gebruikt vat erbij gekregen . Opzich was deze met de vorige inhoud dicht . Maar een port bevat meer vaste deeltjes dan een schrale whiskey . Na vullen ging het vat weer iets zweten lan... |
In forum Het Café (praathuis) |
5 jaar geleden |
|
RE: Onze eerste Hongaarse Palinka @nieuwersluis-stookt als temperatuur hoger oploopt krijg je meer andere stoffen mee . Loopt temperatuur te hoog op "verbranden " ook de stoffen die de smaken / esters vormen. Des te meer ruwe stoffen ... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Pruimen nu drie weken op gist de twijfel slaat toe @moonshineaandelek je kunt niet voorloop en naloop hoeveelheid bepalen in milliliters . Kleur , helderheid , geur , smaak zijn bepalend. Hoeveelheid hangt niet alleen af van hoeveelheid liters . Kwa... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: nieuwe brug dome @troet belangrijk is ook dat wanneer koper os gereinigd met een zuur of een loog goed na te spoelen of eventueel een sopje erdoor zodat zuur of loogresten goed weg zijn . Blijft er wat achter kan dit ... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! @alchemist oud en charismatisch is mee te leven . En vertel hoe is het met jong en lelijk alchemist ? 😂 |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! @alchemist hoezo ? unnamed.jpg |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! @alchemist ventilator kacheltje van de gamma |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! De 5e dag is de gist volop actief . Wat vers water erbij gedaan en beetje meel . Over 48 u nog eens water erbij en wat meel . Dan zou het moeten gaan rijzen. . dan kan het gedroogd. IMG_20211013_2026... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Gist zelf maken ! De 5e dag is de gist volop actief . Wat vers water erbij gedaan en beetje meel . Over 48 u nog eens erbij en wat meel . Dan zou het moeten gaan rijzen. . dan kan het gedroogd. IMG_20211013_20264... |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: nieuwe brug dome @troet tin word op denduur wat wit grijzig. Dat is ook een oxidatie . Het geeft een hardere buitenlaag . Het zal minder snel loskomen en meekomen dan koperoxide Bij inname is het in die hoeveelheid ... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |