Forum antwoorden aangemaakt

RE: Nut van zadels, rvs, koper sponsjes

@stookje te hoge zuren geven oxiderende werking .

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@hetisaltijdwat schoonmaken met bijv vaarwasmachine reiniger. .

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: nieuwe brug dome

@troet zou kunnen dat er wat aanslag zat . Goed spoelen met wat azijn en dasrna goed naspoelen .. Ik hoop dat alles nu goed met jou gaat . Vervelend ongelukje geweest.

In forum Mijn installatie

5 jaar geleden

@troet zweem kan komen door bijvoorbeeld te veel gistvoeding te gebruiken . Maar ! Iets wat toch ook vaak fout kan gaan is dat bij Destilatie te hoog zuurtegraad aanwezig is .dus laag ph . Wanneer je...

5 jaar geleden

@hetisaltijdwat vulling / pakking zorgt voor meer terug condenseren van diverse stoffen koper zorgt ook dat bepaalde stoffen " uitgefilterd " wordt . Het kan dus zorgen voor hogere zuiverheid van de a...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Website met Amerikaanse recepten

@thekid dan is er waarschijnlijk een concerverings middel of rest van een schoonmaakmiddel aanwezig geweest die als katalysator werkte waardoor zuren aan alcohol zijn gebonden en daarmee acetaten zijn...

In forum Spirits

5 jaar geleden
RE: Nieuw op het forum

@matson het klinkt niet als de zuidelijke alsem die ik zelf gebruik . Je lunt het wel gebruiken . Je weer nu dat je iets minder lang en beter niet warm macereren.

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden

@carlosje . Goed schoonhouden en goede aarding houden op ketel . ( Het is zal niet de eerste keer zijn dat er oxidatie zweem in alcohol komt )

5 jaar geleden

@matson ik kan er van foto weinig van zeggen . Kijk wat het doet als je een theelepel oplost in heet water . Kleur en reuk . Is het gelig , of tegen buin ? Ruikt het aards of iet met bloemerige achter...

5 jaar geleden
RE: Even voorstellen

@bazz welkom op forum . Het noordelijkste punt klink fris. ( Ik zit paar km zelf onder het wad boven Leeuwarden .) Je zegt dat het nu na 7 dagen nog niet werkt . Zijn er echt geen indicatie's te zien...

5 jaar geleden

@carlosje het is mooi gemaakt .dat zeker . Maar rvs schroefdraad in koper of aluminium is onverstandig . Zeker in een omgeving waar zuren zijn en mogelijk wanneer aarding laag iets statisch kan worden...

5 jaar geleden
RE: Glazen laboratoriummateriaal te koop.

@guil zo een klein kolfje en setje kun je toch beter erbij houden . Is erg handig om een proef / test destilatie te doen. Zo kun je bijvoorbeeld snel uit een batch bepalen percentage en of je al kunt...

In forum Vraag en aanbod

5 jaar geleden

@alchemist misschien zou ze zelf kunnen plukken . Alleen erom denken dat het beschermt is dus grazen krijg je problemen mee . Ik hou mij altijd aanbevolen . Je heb mijn adres

5 jaar geleden

P.s .genepi is pas in december beperkt verkrijgbaar.

5 jaar geleden

@matson ik heb genepi uit Zwitserland laten komen. Duur dat wel . Paar takjes €48 ,00 . Ik heb nog paar gedroogde liggen .

5 jaar geleden
Pagina 220 / 729