Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: nieuwe brug dome @haak als de flow van de Alambiek iets vertraagd zal zeker geen kwaad doen . . De Alambiek staat meteen op cylidrische ketel en heeft al schoorsteen trek als die warm word. Een alambiek en potstill... |
In forum Mijn installatie |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @matson er zijn diverse bijvoet planten die bruikbaar zijn voor drank . En sommigen lastig aan te komen. De laatste jaren maak ik minder varianten in drank omdat ik beetje alles door jaren heen heb vo... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @matson ja inderdaad italiaanse alsem gebruik ik zelf ook het liefst of alsem uit de krim . Alsem absintium en alsem alba zijn . Die hier uit noord europa vind ik zelf een muffe smaak meebrengen . ... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @rumo limon lime is ook een zachtere smaak. .maar toch meer kracht en voller dan inderdaad de libelle keukenmutsen en homo drank . Absinth is ook niet ieders smaak. Absinth drinkers houden vaak oo... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Kookstenen kookzak of niet @haak je moet een soort evenwicht vinden in verzadiging en flow . Je moet ook niet het schoorsteen effect krijgen wat bepaalde cilindrische ketels die direct overgaan in dome ook hebben. Ook een verk... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @rumo je kunt allerlei variaties maken natuurlijk maar een echte absinth kleurt ook opaal. ( Wit ) des te meer of vaker je destileert des te minder er overblijft . Ook het deel maceraat geeft zorgt vo... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @rumo het aantal uren warm macereren kan wat variëren al ma gelang versheid en kwaliteit van de kruiden . Te zwaar en lang macereren maakt inderdaad meer tanines uit de schillen van de kruiden los . D... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Kookstenen kookzak of niet @haak de buis is eigenlijk ook vrij klein in diameter . Maar wanneer je gaat inkorten hou het dan op mac 21 cm |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: tweede lading fruit toevoegen aan gistvat? @stookje nee .. een vergisting die langer dan 48 u bezig is moet je niet verstoren. . |
In forum Gist vragen |
5 jaar geleden |
|
RE: Nog meer fruitvragen @moonshineaandelek peren eerst door doek poetsen en stelen eraf en kroontjes eruit . Appels stelen en kroontjes eruit Dan snijden of hakken .hierna even kook erover en daarna vergisten . Je hebt ... |
In forum Stooktips |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @matson er zit verschil in alsem wat wordt verkocht en gebruikt . Alsem wat in nederland en noord Duitsland is gegroeid is niet echt bruikbaar voor een goede absinth . Het scheeld het uit welk deel v... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @matson wanneer je mout gaat roken dan is dat beter om buiten te doen . Maar het andere kan ook gewoon in garage / schuur / bijkeuken . Het lijkt een hele klus maar als je het een paar keer hebt geda... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @matson . Je kunt even zoeken naar topic " een foto verslag van maïschen voor whiskey beslagje " En ook in dit filmpje zie je een voorbeeld van het maischen . De pan staat gewoon op een industrie... |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Nieuw op het forum @matson moet zaad zijn . Je moet de zaden wel kneuzen voor gebruik |
In forum Stel je even voor... |
5 jaar geleden |
|
RE: Recept voor neutrale graanalcohol gezocht @odevie ook met kolom moet je 2 x overhalen voor een goede alcohol |
In forum Recepten |
5 jaar geleden |